Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفته‌ایم با فراهم نبودن امکان برگزاری تبلیغات ستادی و حضوری طرح بی‌نظیر خبرگزاری مهر در قالب جنبش «ازما» به عنوان اقدامی مدبرانه، بهترین فرصت برای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر برای معرفی خود به مردم و جلب اعتماد آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طرح جنبش «ازما» را طرحی فوق‌العاده در سطح کلان سیاسی و ملی دانست و افزود: بنده شخصاً به عنوان عضو هیئت رئیسه شورای ائتلاف انقلاب اسلامی استان این طرح را به فال نیک گرفته و به نامزدهایی که با اخلاص و بدون قصور قصد ورود به عرصه رقابتی سالم و به دور از هر گونه تنش و زد و بند دارند پیشنهاد می‌کنم با شرکت در این طرح علاوه بر شفاف‌سازی و برائت از هرگونه سوءظن نسبت به تقویت اعتماد و اعتمادسازی در استان اردبیل اقدام کنند.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت استان اردبیل تصریح کرد: شفافیت در عملکرد شوراهای اسلامی شهر یکی از اصل‌های اساسی در بطن این پارلمان محلی است که هم‌اکنون نیاز به یک سری اصلاحات اساسی دارد چرا که نبود همین شفافیت در انتخابات ادوار گذشته سبب اوج‌گیری و طغیان فساد شده است.

افزایش اختلاس در شوراها در نتیجه نبود شفافیت / ‏افشاگری‬ خواهیم کرد

کوهی به افزایش فساد مالی در شوراهای اسلامی شهر اشاره و اظهار کرد: وقتی در یک پارلمان محلی همچون شورای شهر شفافیت کافی در مورد امور و افعال این پارلمان نباشد طبیعتاً خروجی آن می‌شود فساد مالی به میزان هنگفت، چیزی که در دوره‌های قبلی به ویژه در این دوره آخر در بسیاری از شوراهای اسلامی شهرهای مختلف در کشور شاهد این بی‌نظمی مالی و فسادها بودیم.

وی به اجرای طرحی مبنی بر مسجل کردن شفافیت کاندیداهای شوراهای شهر در مجلس اشاره کرد و افزود: این طرح فعلاً در دست بررسی و اقدام بوده که همین طرح در ادامه احساس نیاز به تغییر برخی مؤلفه و اعمال برخی اصلاحات در قوانین شورا طراحی شده است.

این مسئول نبود نظارت و مدیریت شوراها در کشور را یک مشکل اساسی خواند و گفت: چرا باید کاندیداهای شورای شهر پیش از موعد انتخابات هزینه‌های هنگفتی را برای مخارج تبلیغاتی و معرفی خود به جامعه هزینه کنند تا بعد از انتخاب آن‌ها امرار معاش‌شان تنها از طریق چندرغاز حق‌الزحمه شرکت در جلسات و کمیسیون‌های شهری باشد؟ نخیر بیشتر کاندیداها با اشرافیت کامل به این موضوع که بعد از انتخاب به یک پول بسیاری دست خواهد یافت وارد این کورس شده و با حریفان خود رقابت می‌کنند.

کوهی با تاکید بر اینکه شورای شهر اردبیل در دوره کنونی مبری از این فسادهای مالی نبوده گفت: ما به عنوان مجموعه سیاسی به تمام موارد و نواقصات این دوره از شورای اسلامی شهر پرداخت و افشاگری خواهیم کرد که چه تخلفاتی در شورای شهر اردبیل انجام شده است.

با آگاهی از سیاست‌های پشت پرده شورا انتخابی درست داشته باشیم

عضو شورای رسمی جمعیت آبادگران کشور اظهار کرد: باید بندی در قوانین شورای شهر تثبیت شود که کاندیداها قبل از ثبت نام در دور انتخابات اموال خویش را نه تنها در قوه قضائیه بلکه علناً برای مردم افشا کنند که فردای روزی پس از تصاحب منصب شورا اموال آن‌ها مجدد اعلام و تفاوت بین این دو به خوبی بررسی شود به این ترتیب ریشه فساد در پارلمان محلی شورای شهر نیز به خوبی شناسایی و ریشه‌کن خواهد شد.

کوهی نبود مدیریت را علت اصلی شیوع فساد مالی در شورای شهر عنوان و بیان کرد: این پارلمان خالی از مسائل اخلاقی نیست اما متأسفانه ایرادات مالی به قدری زیاد است که مشکلات اخلاقی را هیچ به نظر می‌رساند.

وی آگاهی مردم در انتخابات پیش روی ششمین دوره شورای اسلامی شهر را ضروری دانست و تاکید کرد: در انتخاب افراد مخلص، انقلابی و تأثیرگذار در توسعه و آبادانی شهر نباید ذره‌ای شبهه داشت اما بی‌شک زمینه شناخت و انتخاب چنین افرادی باید در بسترهایی همچون جنبش «ازما» یا طرح‌های مشابه این طرح فراهم شود تا مردم با بصیرت و فراخ خیال نسبت به انتخاب اقدام نمایند.

عضو هیئت رئیسه شورای ائتلاف استان عبور نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل به جنبش «ازما» و همراه شدن با این جنبش را یک امتیاز مثبت برای راه‌یابی به لیست شورای ائتلاف استان عنوان کرد و متذکر شد: قطعاً کاندیداهایی که خود را در این آزمون به ما و مردم ثابت کنند نام آن‌ها در شورای انقلاب ائتلاف به ثبت خواهد رسید.

کوهی ضمن ابراز امیدواری از اجرای این طرح گفت: همه دست به دست هم دهیم با ارائه این طرح‌ها باعث شویم مردم با اطمینان خاطر به پای صندوقهای رأی آمده و نسبت به انتخاب فردی صالح اقدام نمایند که در کنار این موضوع در صورت شفافیت‌سازی در سطح کلان و وسیع و مدیریت اوضاع سیاسی منطقه سبب افزایش حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی خواهد شد.

خبرگزاری مهر در اقدامی مبتکرانه جنبش «ازما» را برای شفافیت و معرفی بیشتر نامزدهای انتخاباتی ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر راه‌اندازی کرده است که بنا بر چارچوب این جنبش نامزدهای شوراهای اسلامی شهر در اردبیل تا ۳۰ اردیبهشت ماه برای اعتمادسازی فرصت ثبت‌نام و شرکت در این چالش بزرگ را دارند.

کد خبر 5214487

منبع: مهر

کلیدواژه: چالش شایستگی اردبیل انتخابات 1400 شورای شهر اردبیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان شیوع کرونا فلسطین زلزله اردبیل واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا شوراهای اسلامی شهر ششمین دوره شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در همایش روز شوراها که در شهرداری قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع شورا از جمله موارد مورد تاکید دین است گفت: یکی از نهادهایی که اراده مردم در آن نقش اصلی دارد شورای های اسلامی شهر و روستا است که سبب خیر برای کشور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برهه هایی برخی دولت ها همکاری لازم را با شوراها در پیشبرد اهداف و ماموریت های آن نداشتند که ضرورت دارد توجه لازم به شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گیرد.

امیرآبادی گفت: برخی تخلفات سبب شده تا نگاه مردم به نهاد شورا تغییر کند، هر چند که در هر دوره شاهد قدرتمندتر شدن شوراها هستیم.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در سطح کشور هستند این امر افتخاری برای استان و مسوولان است.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در مسیر عمران و آبادی کشور صورت گرفت که این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 6090204

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود