Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@10:53:58 GMT

فناوری جدید دیپ فیک به کمک سلبریتی‌ها می آید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۸۱۳

فناوری جدید دیپ فیک به کمک سلبریتی‌ها می آید

یک فناوری جدید "دیپ‌فیک" یا همان جعل عمیق به افراد مشهور اجازه می‌دهد صدای خود را مجوز دار کنند.

 با وجود نگرانی‌های فزاینده از این واقعیت که فناوری "دیپ‌فیک"(deepfake) یا "جعل عمیق" می‌تواند به شکل غیر قابل تصوری حقیقت را تغییر دهد، برخی از شرکت‌ها هنوز هم تلاش می‌کنند آن را به عنوان یک محصول خوب و مناسب برای مصرف کننده معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این شرکت‌ها "وریتون"(Veritone) نام دارد و به تازگی توضیح داده است که قصد دارد افراد مشهور را قادر سازد تا صدای خود را لایسن کنند و از این راه درآمد کسب کنند.

این برنامه جدید "دیپ‌فیک" که "مارول.ای‌آی"(Marvel.ai) نام دارد، اساساً مجوز دار کردن صدای افراد مشهور، سیاستمداران و مدیران عامل شرکت‌های مشهور را به طور خودکار انجام می‌دهد.

"وریتون" هفته گذشته از پلتفرم "Marvel.ai" رونمایی کرد و گفت: صدای مصنوعی آن به رسانه‌ها، برندها و اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا تولید محتوای خود را تسریع و تقویت کنند.

این شرکت که همچنین به دلیل توسعه اولین سیستم عامل هوش مصنوعی در جهان به نام "ای‌آی ور"(aiWare) شناخته شده است، می‌گوید که فناوری جدید آن به چهره‌های سرشناس اجازه می‌دهد تا با رضایت خود، صدای خود را برای انجام کارهای تجاری لایسنس کنند.

"وریتون" با این بستر جدید، خدمتی را در نظر دارد که به افراد تأثیرگذار و شخصیت‌های سرشناس اجازه می‌دهد بدون نیاز به قدم گذاشتن به داخل یک استودیوی ضبط یا یک مجموعه، میزان تولید محتوا و درآمدزایی خود را افزایش دهند.

این فرآیند جدید که به آن "شبیه‌سازی صدا" نیز گفته می‌شود، امکان تقلید دقیق صدای چهره‌های سرشناس اعم از بازیگر، خواننده، سیاستمدار و اینفلوئنسرها را با استفاده از هوش مصنوعی فراهم می‌کند.

"وریتون" توضیح داد: چهره‌های سرشناس با کنترل کامل بر صدای خود و میزان و نحوه استفاده از آن می‌توانند به معنای واقعی کلمه در یک لحظه در چند مکان باشند. این کار می‌تواند سطح جدیدی از کاربرد را فراهم کند که قبلاً از نظر انسانی امکان‌پذیر نبود و به افراد مشهور امکان افزایش تعداد پروژه‌ها، حمایت‌های مالی و تأییدیه‌ها یا لایسنس‌هایی را که می‌توانند در هر سال بگیرند، می‌دهد.

البته تحولات و جنجال‌های فناوری "جعل عمیق" تاکنون همیشه وجود داشته است و احتمالاً همین مسئله در مورد پلتفرم جدید "وریتون" نیز وجود خواهد داشت. به همین دلیل شرکت‌ها و رسانه‌هایی نظیر توییتر، ادوبی و نیویورک تایمز اخیراً در تلاش برای پیشگیری از مشکلات فیلم‌های "جعل عمیق" گمراه کننده یک روش جهانی برای تأیید ویدیوها را پیشنهاد داده‌اند.

"رایان استیلبرگ" رئیس "وریتون" در مصاحبه‌ای با "ورج" گفت که این پلتفرم جدید می‌تواند برای تقلید صدای افراد سرشناسی که از دنیا رفته‌اند نیز کارایی داشته باشد و محتواهای جدید با صدای آنها ساخت./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: افراد مشهور صدای خود جعل عمیق دیپ فیک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کافی است انسان باشد!

یک. دستان نحیف کودک و آه مظلومیت او در برابر بمب‌ها و جنگنده‌ها پیروز می‌شود، همان‌گونه که خون بر شمشیر پیروز شد. این مهم‌ترین تصویر این روزهای غزه است.
دو. از عاشورای ۶۱، قاب‌های ماندگاری در ذهن‌ها مجسم است و نسل به نسل منتقل‌شده، از دستان بریده یک علمدار، تا حنجره طفل شیرخوار؛ کربلای غزه هم برای نسل امروز، یادآور همان شدائد و مصائب کربلاست. تصویرها را همه ما به‌اندازه توان و تحمل مان دیده‌ایم، زنی که خانه ویرانه خود را که تمام دیوارهایش فروریخته جارو می‌زند، دختری که سرمای هوا، بدنش را به لرزه انداخته، پسری که از گرسنگی، لاغر شده و رنگ به رخسار ندارد و پدری که با بهت، در میان آوارها دنبال همسر و فرزندان خویش است.
سه. اگر می‌شنویم جوانان و دانشگاهیان در اروپا و آمریکا علیه اسرائیل و حمایت‌های دولتشان از این رژیم شوریده‌اند، اگر صدای مظلومین غزه به سرتاسر عالم رسیده و انزجار و تنفر از رژیم کودک کش صهیونیستی در حال فوران است، نشانه‌ای بر این است که خون بر شمشیر پیروز می‌شود. کربلای امروز شباهت‌های زیادی با کربلای حسین بن علی علیهماالسلام دارد. در آن قیامت صغری، همان‌گونه که لشکر حق ریزش و رویش داشت، امروز هم برخی مسلمانان و اعراب منطقه در خفا و علن در کنار دژخیمان ایستاده‌اند و از سوی دیگر، دانشجویان آمریکایی و اروپایی صدای فریاد مردم غزه شده‌اند. جوانه‌های حق از دل نقطه تسلط فرهنگ باطل در حال سر برآوردن است و همچون سروی که ریشه‌هایش دل صخره‌ها را می‌شکافد و پیش می‌رود، سنگ‌ها و صخره‌های فرهنگ لیبرال متظاهر مدعی حقوق بشر در حال شکستن است.
چهار. باید مراقب اختلافات و فتنه‌انگیزی‌ها بود. هرقدر اسرائیل در سراشیب قرار می‌گیرد بیشتر دست‌وپا می‌زند که الغریق یتشبث بکل حشیش. دوگانه شیعه-سنی یا دوگانه مسلمان-غیرمسلمان و عرب-عجم و هرچیزی ازاین‌دست فرعی و ساختگی است. دوگانه اصلی که باید محور تمام معادلات و ارتباطات باشد، دوگانه بمب-کودک است و صدالبته که هر انسان آزاده‌ای در سمت کودک می‌ایستد. صبر کنید، به آزاده بودن هم احتیاج نیست، کافی است انسان باشد!

دیگر خبرها

  • کافی است انسان باشد!
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • میدان شهرت در ایران
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • (ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی
  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است