Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا کارگر گفت:با افزایش فروش بلیت و افزایش قیمت بلیت، پیش بینی میکردیم بالغ بر 200 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم اما کرونا باعث شد این امر محقق نشود و درنهایت پیش بینی ما این است که اگر وضعیت کرونا هم‌چنان ادامه پیدا کند، 400 میلیارد تومان خسارت مالی خواهیم داشت.

به گزارش برنا‌؛ محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه ها در نشست خبری که به مناسبت روز موزه در کاخ گلستان برگزار شد، گفت: من همیشه اعتقادم این است که میراث فرهنگی زمانی به توسعه پایدار می رسد که مردم از آن حفاظت کنند و خوشحبتانه 130 موزه توسط بخش خصوصی در طول این 8 سال و به خصوص 5 سال اخیر ایجاد شده و خیالمان راحت است خود مردم میراث فرهنگی خود را پاسداری می‌کنند و آنها را گسترش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره زیان مالی که در دوران کرونا به موزه ها وارد شده است، بیان کرد: در حوزه موزه های میراث فرهنگی یکصد میلیارد تومان درآمد داشتیم و با افزایش فروش بلیت و افزایش قیمت بلیت، پیش بینی میکردیم بالغ بر 200 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم اما کرونا باعث شد این امر محقق نشود و درنهایت پیش بینی ما این است که اگر وضعیت کرونا هم‌چنان ادامه پیدا کند، 400 میلیارد تومان خسارت مالی خواهیم داشت.

کارگر عنوان کرد: دومرحله کمک بلاعوض انجام دادیم که مستقیما به حساب مدیر موزه های خصوصی واریز شد و زمینه وام 4 درصد هم فراهم شد اما حوزه خصوصی استقبال نکرد درصورتی که اگر طرح های موزه ای داشته بودند می‌توانستند از این وام 4 درصدی استفاده کنند.

او درباره مبلغ واریز شده ادامه داد: برخی 25 میلیون تومان و برخی 50 و برخی 80 میلیون تومان نسبت به وسعت و تعداد پرسنلشان دریافت کردند.

کارگر گفت: درحال حاضر 171 موزه خصوصی در کشور داریم اما تورهای مجازی آنلاین یکی از راه های جبران است که در حال بررسی آن هستیم بتوانیم در کرونا به فعالیت ادامه دهیم.

او افزود : در حال حاضر هر 5 روز شاهد افتتاح 1 موزه هستیم.

کارگر اظهار کرد: خوشبختانه تورهای مجازی مخاطب بالایی داشته و بازدید آنلاین از موزه ملی ایران 86 هزارنفر آمار داشته است. همین بازدید ثابت می‌کند اگر تور مجازی داشته باشیم مخاطب وجود دارد. در حال حاصر در حال مذاکره با بخش خصوصی و استارتاپ ها هستیم تا تورهای آنلاین را دنبال کنیم و روزانه از آن بهره ببریم.

او ادامه داد: لیست کمک هایی که به موزه های خصوصی ارائه شده وجود دارد بخشی از آنها باید تفاهم نامه با استان امضا می‌کردند که در قبال دریافت کمک بلاعوض اقداماتی انجام دهند اما تمام موزه هایی که درخواست این کمک را داشتند، دریافت کردند هرچند زیاد نبود اما درحد توانایی ما بود.

کارگر بیان کرد: اسم موزه با محتوای موزه باید سازگاری داشته باشد برای مثال اگر کسی می‌گوید کلکسیون کبریت دارم و می‌خواهم موزه بزنم، باید حتما محتوای کبریت داشته باشد همچنین موقعیت ساختمان و دسترسی و مقاومت بنا و... برای ما اهمیت فراوانی دارد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موزه توسعه پایدار بخش خصوصی میراث فرهنگی درآمد افزایش قیمت ایران موزه میلیارد تومان پیش بینی موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: امشب مبلغی به عنوان تقدیر روز معلم به حساب معلمان واریز می‌شود.

هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم، امشب به حساب معلمان واریز می‌شود.

فارس در خبری نوشت: رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، امروز در مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان، میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است، البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق التدریس جبران کنند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم و امشب دولت خدمتی به معلمان خود خواهد کرد.

بنا بر پیگیری خبرنگار، هدیه روز معلم مبلغ ۲ میلیون تومان است که امشب واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • هدیه روز معلم به حساب بازنشستگان هم واریز می‌شود؟
  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • نخستین واریزی مالک جدید به حساب استقلال
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان