Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اجرای گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی در استان گفت: در هفته اخیر حدود ۱۱ هزار مورد رهگیری در استان به انجام رسیده و ۹۹ درصد از این افراد نمونه گیری شده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان این که تعداد بازرسی های بخش سلامت در هفته اخیر ۳ هزار و ۱۶۶ مورد بوده است یادآورشد: خوشبختانه در این نظارت ها روند افزایشی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی،کاهش تردد افراد کرونا مثبت در سطح شهرها و استان هاست.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین از نیروهای فعال هلال احمر و بسیج در طرح شهید سلیمانی خواست تا با فعالیت بیشتر نسبت به افزایش روند نظارت ها و بازرسی های کرونایی اقدام کنند.

محبی با تصریح بر این که همه دستگاه های اجرایی باید نتیجه تست رپید یا سریع کرونا را به عنوان تست قطعی قبول کنند اذعان کرد: متأسفانه برخی از دستگاه های اجرایی پس از نتیجه مثبت در تست رپید کارکنان خود، آنان را برای اطمینان نهایی به انجام تست PCR ارجاع می دهند که همین امر با توجه به زمان ۷۲ ساعته در پاسخ به تست PCR سبب افزایش تردد افراد مشکوک کرونامثبت در سطح شهر و استان می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین به آمارهای کلی طرح شهید سلیمانی از ابتدای اجرا در استان توجه داد و گفت: حدود ۷۰ هزار رهگیری و ۶۰ هزار تست رپید در استان از ابتدای طرح شهید سلیمانی انجام شده است که بیانگر رتبه پنجم استان قم در بین همه استان های کشور در این موضوع است.

محبی با اشاره به این که از این تعداد رهگیری تنها ۲۴۶ مورد به بیمارستان ها ارجاع شده است یادآور شد: مجموع تست های انجام شده در طرح شهید سلیمانی در استان قم اعم از رپید و پی سی آر حدود ۱۲۸ هزار تست بوده که حدود ۲۰ هزار مورد از این تست ها مثبت بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد: یک هزار و ۳۵۶ مورد مراقبت در منزل و حدود ۱۵۰ هزار مورد بازرسی و نظارت توسط بازرسان مراکز بهداشت، بازرسان هلال احمر و بازرسان بسیجی از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در استان به انجام رسیده که این بازرسی و نظارت ها حدود ۲۳ هزار مورد اخطار و همچنین حدود ۳ هزار مورد پلمب را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم تست کرونا رئیس مرکز بهداشت استان قم طرح شهید سلیمانی هزار مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال

گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان