Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در استان خوزستان و بالا رفتن آمار متوفیان به نظر می‌رسد برخی از شهرداری‌ها به جای مدارا با خانواده متوفی شرایط کسب و کار جدیدی را از جمله فوت بیماران کرونایی راه انداخته و برخلاف قیمت مصوب اقدام به اخذ هزینه‌های تغسیل و کفن و دفن متوفیان کرونایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، برخی از بستگان متوفیان  از دریافت هزینه‌های نامتعارف و گزاف بابت کفن و دفن امواتشان از سوی شهرداری آبادان گله کرده و می‌گویند: علاوه بر تحمل مصیبت از دست دادن عزیزان خود باید دغدغه مالی دفن را نیز داشته باشند.

۱۸ میلیون به آرامستان پرداخت کردیم

خانواده یکی از متوفیان کرونایی در این رابطه، با انتقاد از هزینه‌هایی که از خانواده‌های متوفیان جهت کفن و دفن گرفته می‌شود، گفت: بابت غسل میت و مزار اجساد کرونایی مبلغ ۱۸ میلیون تومان به آرامستان آبادان پرداخت کردیم این در حالی است که این مبلغ چند برابر مبلغ معمول جهت دفن افراد است و اجساد کرونایی در محوطه قدیمی دفن می‌شوند.

اودر تشریح شرایط تحویل و دفن جسد متوفی در آرامستان آبادان، افزود: ۱۶ اردیبهشت ساعت پنج صبح همراه با جسد در ورودی آرامستان آبادان حضور یافتیم، جسد را از آمبولانس خارج کرده و به آمبولانس داخل آرامگاه جهت انتقال به غسالخانه منتقل کردیم، اما جهت جابجایی خانواده متوفی داخل آرامستان یک دستگاه مینی‌بوس تعریف کرده بودند.

این شهروند با طرح این سوال مبنی بر اینکه آیا حضور با خودرو شخصی در محوطه آرامستان باعث انتشار ویروس می‌شود یا تجمع مردم در مینی بوس، گفت: در غسالخانه‌ای که جهت اجساد کرونایی در نظر گرفته شده ابتدا جسد خانم‌ها غسل داده می‌شود که باید منتظر بمانیم تا نوبت آقایان برسد، برای غسل اجساد آقایان هم فقط یک نفر در غسالخانه فعالیت می‌کند و برای جابجایی و کفن جسد خانواده متوفی باید با حضور در غسالخانه به آن شخص کمک کنند! آیا این کار‌ها با دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا مطابقت دارد؟ آیا مردم با حضور در غسالخانه به ویروس کرونا آلوده نمی‌شوند؟

او بیان کرد: با وجود اینکه یک رو زقبل از دفن با حضور مدیر آرامستان محلی در بین مزار‌های قدیمی مشخص شد تا کار حفاری مزار انجام شود، اما ساعت ۵:۳۰ صبح متوجه شدیم که مزار حفاری نشده است و در این ساعت نه مدیر آرامستان، نه مسئول کفن، نه کارگری جهت حفر مزار و نه روحانی جهت اقامه نماز میت حضور داشتند.

این شهروند عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا در آبادان، خانواده شخصی که بر اثر کرونا فوت شده موظف است با تعهد کتبی در فرمانداری آبادان، جسد متوفی را ساعت چهار الی ۶ صبح از سردخانه بیمارستان تحویل بگیرند و نهایتاً تا ساعت ۷:۳۰ صبح بدون ایجاد تجمع و ازدحام مراسم خاکسپاری را انجام دهند این در حالی است که جدیداً ساعت چهار تا ۶ صبح را برای خاکسپاری در نظر گرفته‌اند.

قیمت مزار مصوب شده است

کاظم کعبی مدیر آرامستان شهرستان آبادان در این رابطه گفت: در ابتدای شیوع کرونا متوفیان در قبرستان خضر دفن می‌شدند و ما فقط یک میلیون تومان هزینه کفن و دفن را از خانواده‌ها دریافت می‌کردیم در حالی که برآورد هزینه‌های ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

او با اشاره به اصرار خانواده‌های برخی متوفیان مبنی بر دفن جسد در محل آرمستان شهرستان آبادان، افزود: در قطعه ۲۴ آرمستان سطح آب‌های سطحی بالا است که نهایت عمقی که برای حفر قبر می‌توانیم انجام دهیم بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است چرا که آب بالا می‌زند به همین دلیل مخالف دفن اموات در این قطعه بودیم.

مدیر آرامستان شهرستان آبادان گفت: از آنجایی که برخی خانواده‌ها اصرار به دفن اموات خود در آرامستان‌ها داشتند، امام جمعه به قضیه ورود کرد و فرماندار آبادان برای دفن اموات در آرمستان پافشاری کرد.

کعبی بیان کرد: پس از بررسی موضوع دفن در آرامستان چند مکان برای دفن در آرامستان را امتحان کردیم که نتیجه‌ای حاصل نشد در نتیجه تنها مکانی که با نظر بهداشت می‌توانستیم در آن دفن انجام دهیم در قسمت قدیم آرمستان بود.

او افزود: در این مکان طبق دستورالعمل های بهداشتی حفر قبر باید دو متر به بالا باشد، اما در این مکان حدود یک متر و نیم می‌توانستیم حفاری کنیم که مرکز بهداشت پیشنهاد کرد مابقی ارتفاع را پس از دفن از بالای قبر خاکریزی کنید.

کعبی با تاکید بر اینکه قیمت قبر در آرمستان هیچ ارتباطی به کرونا ندارد، عنوان کرد: قیمت قبر در آرامستان بر اساس مصوبات قبلی منهای قطعه ۲۴ که قیمت‌های آن بین چهار تا پنج میلیون است مابقی قطعات قیمت قبر چهار برابر قیمت موجود (یعنی بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون) است.

او با انتقاد از برخی شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر اینکه قیمت قبور کرونایی بالا است، گفت: نرخ مصب زمین‌های قدیم ما این قدر است و عملیات دفن در این زمین‌های با تقاضای خانواده متوفی بوده است.

کعبی در رابطه با پرداخت ۱۸ میلیون تومان هزینه قبر توسط خانواده‌های متوفی، گفت: ممکن است یکی دو مورد با این هزینه پرداخت کرده باشند چرا که اغلب خانواده‌های متوفیان از طرف شهردار، اعضای شورای شهر، فرمانداری و یا امام جمعه شهرستان سفارش می‌شوند و همه تخفیف پنج تا ۶ میلیون تومان را می‌گیرند.

طبق قانون تغسیل و تدفین متوفیان بر عهده شهرداری‌ها است، برخی از شهرداری‌ها نیز امور مربوط به این قضایا را به پیمانکاران و شرکت‌هایی که صلاحیت این کار را دارند واگذار می‌کنند

به نظر می‌رسد شهر‌های جنوب غرب استان (آبادان، خرمشهر و شادگان) بیشترین آمار متوفیان کرونا بعد از اهواز را دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس خانواده های متوفی خانواده متوفی متوفیان کرونا مدیر آرامستان میلیون تومان خانواده ها کفن و دفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه