Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@15:46:54 GMT

حمله متصرفین اراضی ملی به ماموران منابع طبیعی رشت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۹۵۲۱

حمله متصرفین اراضی ملی به ماموران منابع طبیعی رشت

«مهدی پور میرزایی» با بیان این مطلب به همشهری آنلاین گفت: هفت گروه شامل ۲۰ نفر از مأموران یگان حفاظت و کادری این اداره کل برای رفع تصرف سه هکتار از زمین‌های ملی واقع در ساحل روستای حاجی بکنده بخش خشکبیجار در حال انجام وظیفه بودند که از سوی ۱۵ نفر از متصرفان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هشت مأمور مصدوم شدند و یکی از مصدومان هم در بیمارستان پورسینای رشت بستری شد، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی این افراد مساعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه سرهنگ «محمد قربانی لرد» فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی گیلان به همشهری آنلاین افزود: ماموران یگان حفاظت به منظور برچیدن آلاچیق های ساحلی که از سوی بومیان منطقه در نوار ساحلی حاجی بکنده شهرستان رشت احداث شده بود در حین انجام وظیفه مورد حمله متصرفان قرار گرفتند.

 وی با تاکید بر اینکه اواخر سال گذشته حدود ۸ هکتار از اراضی ملی منطقه بر اساس رای دیوان عدالت اداری از سازمان منطقه ازاد انزلی گرفته و به منابع طبیعی استان باز پس داده شد، تاکید کرد:هنوز تعداد زیادی از اراضی در اختیار منطقه آزاد انزلی قرار دارند که این مساله منجر به سو استفاده بومیان و تصرف اراضی ساحلی برای استفاده شخصی شده است. لذا با بازگشت چند هکتار از این اراضی به منابع طبیعی، ماموران یگان نسبت به جمع آوری ابزار و ادوات مصرفین اقدام کردند که مورد ضرب و شتم واقع شدند.

کد خبر 601888 برچسب‌ها منابع طبیعی استان گیلان مناطق حفاظت شده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی استان گیلان مناطق حفاظت شده منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند