Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@23:54:42 GMT

شهر 300 هزار نفری میاندوآب و معضل زباله

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۹۵۳۹

شهر 300 هزار نفری میاندوآب و معضل زباله

به گزارش همشهری آنلاین، سایت دفع زباله این شهر چند سالی است که پر شده و جایی برای زباله های جدید ندارد و انباشت زباله دراین سایت خطر  انتقال شیرابه های عفونی به آب‌های زیرزمینی شهر راهم مطرح کرده است.
هر چند در دهه‌های گذشته محلی 200هکتاری برای دفع پسماند میاندوآب در نظرگرفته شده بود و به نظر می رسید این محل تا چندین دهه جوابگوی زباله های شهری باشد اما دو عامل دفع سنتی زباله ها و عدم بازیافت،  همچنین افزایش شتابان جمعیت شهری موجب شد تا این سایت خیلی زودتر اززمان پیش بینی شده تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دو سه سال اخیر زباله های این شهر به سایت پسماند ارومیه منتقل میشد که با توجه به فاصله 140 کیلومتری این دو شهر انتقال زباله هزینه های اقتصادی و تبعات زیست محیطی زیادی داشت.
از نیمه سال گذشته بحث ایجاد سایت موقت در حاشیه میاندوآب مطرح شد و 4 منطقه برای اینکار پیشنهاد شد ولی مانع جدید زراعی بودن وکشاورزی بودن اکثر مناطق پیشنهادی است چرا که اغلب زمین‌های اطراف میاندو آب حاصلخیز و کشاورزی است.
در حال حاضر زباله های شهر به صورت موقت در اطراف شهر دفع می شود و بخشی هم پس از بسته بندی به شهرهای مجاور منتقل می‌شود ولی بحران زباله همچنان در این شهر پرجمعیت استان مطرح است.

کد خبر 601648

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم) وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت