Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیما زرآبادی‌پور از جابه‌جایی روزانه ۱۳ هزار و ۲۹۶ مسافر در ناوگان اتوبوسرانی این شهر طی سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شیما زرآبادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: سال ۹۹ سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این معاونت با ۱۶۴ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، ۴۸ دستگاه اتوبوس بخش عمومی و ۲۴ خط اتوبوس با مجموع طول ۱۹۵ کیلومتر روزانه به طور میانگین ۱۳ هزار و ۲۹۶ نفر مسافر را جابه‌جا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی یا کاهش ظرفیت ناوگان، آمار جابه‌جایی مسافر در سال ۹۹ نسبت به سال‌های پیش از آن با کاهش چشمگیری همراه بود؛ چه اینکه در سال‌های پیش از آن به طور میانگین روزانه بیش از یکصد هزار نفر از طریق این ناوگان جابه‌جا می‌شدند.

زرآبادی‌پور با اشاره به وجود شش فضای تعمیرگاهی این سازمان با مجموع مساحت ۲ هزار و ۲۱۵ متر مربع اضافه کرد: ناوگان اتوبوسرانی قزوین، ۴۹۹ عدد ایستگاه و سه مورد پارکینگ با مجموع مساحت ۹۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع دارد.

این مقام مسئول تعداد اتوبوس‌های بازسازی شده در سال گذشته را ۱۸ دستگاه اعلام و بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از گذشته پیشگام در بازسازی اتوبوس‌ها در کشور بوده است.

وی تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی قزوین ۴۰۵ دستگاه مینی‌بوس را تحت نظارت خود دارد؛ ضمن اینکه ۳۳۶ دستگاه مینی‌بوس و ۳۵ دستگاه اتوبوس به عنوان سرویس مدرسه تحت نظارت این سازمان است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین درباره اقدامات پیش روی این سازمان بیان کرد: به‌روزرسانی سامانه AVL (سامانه خودکار موقعیت‌یابی وسیله نقلیه) و مدیریت ناوگان، اجرای طرح به‌روزرسانی سامانه کارت بلیط، پایش و نظارت مدیریت مالی رانندگان و ارائه درگاه پرداخت NFC در ناوگان از جمله این برنامه‌هاست.

وی در پایان، بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس، اصلاح خطوط اتوبوسرانی در راستای طرح جامع و راه‌اندازی خطوط تندرو را از دیگر اقدامات پیش روی سازمان اتوبوسرانی برشمرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان اتوبوسرانی دستگاه اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پرواز‌های داخلی این شرکت به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  افزوده شده است گفت:  در حال حاضر برای انجام تمامی پروازهای داخلی و همچنین خارجی از تمامی ظرفیت های هوایی خود استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما به ناوگان ایران ایر ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی‌های شرکت به ویژه در پرواز‌های داخلی افزوده می‌شود گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که بتوانیم ناوگان هوایی خود را تا پایان سال افزایش دهیم.

او اظهار کرد:  هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور بهره گیری برای انجام پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های داخلی خواهد بود گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر‌های هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

او گفت: در جهت توسعه شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره‌ای را به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا + فیلم
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند