Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@22:34:33 GMT

معرفی ١/٣ میلیون مسکن خالی به امور مالیات

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۰۶۴۹

معرفی ١/٣ میلیون مسکن خالی به امور مالیات

وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح سامانه ثبت املاک، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم که به موجب قانون باید مالیات اخذ شود.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح سامانه ثبت املاک گفت: این طرح برای این اجرا می‌شود که خانه خالی وجود نداشته باشد و مسکن از کالای سرمایه‌ای بودن خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمان آغاز اجرای طرح سامانه ثبت املاک، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم که به موجب قانون باید مالیات اخذ شود.

بیشتر بخوانید: شرایط وام مسکن بانک ملی یا طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران چیست؟

اسلامی ادامه داد: باید به این امر توجه کرد که مسکن وقتی کالای سرمایه‌ای باشد، از آثار تورمی در بازار متاثر شده و موجب سوداگری می‌شود و به مردم فشار مضاعف می آورد و قیمت به صورت حباب آلود افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای منافع مردم و کشور است و آسیب پذیری مسکن را از تحولات اقتصادی بازار خارج می‌کند و تنها به عنوان کالای مصرفی نگریسته می‌شود و از سوی دیگر آمار مسکن را به صورت دقیق به دست می‌آوریم.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور گفت: سیاست ما این است که مردم  حداکثر تلاش را خود داشته باشند تا به صورت گروهی واحد مسکونی را احداث کنند و در جایی که شهر محدودیت دارد، به صورت مجتمع احداث می‌کنیم.

اسلامی افزود: در این مقطع زمانی بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در کشور فعال بوده که به ترتیب به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه محدودیت زمین برای احداث پروژه نداریم، اظهار کرد: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که مردم ظرفیت و توان را دارند و می‌توانند در خانه دار شدن خود نقش ایفا کنند که برای کمک به آنها، زمین لازم تامین می شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین وزیر راه و شهرسازی مالیات مسکن سازمان امور مالیاتی طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، به گفت وگو و تبادل نظر در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تأکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن