Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:08:05 GMT

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۰۹۹۳

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامران اصغری عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران از اعلام فراخوان ثبت‌نام در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خبر داد و افزود: در سال تولید؛ پشتیبانی ها، حمایت ها؛ "شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر" با هدف ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و آشنایی با نقش و جایگاه کسب و کارهای تعاونی در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران اسلامی و معرفی شرکت های تعاونی پیشتاز، پیشگام و موفق، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مهلت بهنگام سازی اطلاعات در سامانه مورد اشاره تا ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود و پس از آن، امکان تکمیل پرسشنامه شانزدهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر برای تعاونی‌های واجد شرایط فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: با توجه به شعار سال باید توجه به تولید و برنامه های اشتغال و کارآفرینی در دستور کار ویژه دستگاه ها باشد و ضمن برداشته شدن موانع تولید پشتیبانی‌های ویژه ای صورت گیرد.

این مسؤول از فعال بودن بیش از ۸۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در مازندران خبر داد و افزود: تعامل ویژه با تشکل ها سبب پیشگیری از بسیاری از مشکلات در واحدهای تولیدی شده و شاهد کمترین تحسین و تنش کارگری بودیم.

اصغری با اعلام اینکه مازندران سهم بسزای در بحث تولید در سه حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت دارد بیان کرد: در راستای توجه به سلامت کارگران نیز ۱۷ هزار درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور دریافت کردیم و همکاری خوبی با تامین اجتماعی در این زمینه داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی با عملکرد خوب  سه بانک رفاه، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید توانستیم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اهم از حمایتی و غیر حمایتی پرداخت کنیم.

وی گفت: تاکنون نیز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده که استان مازندران در این زمینه در سطح کشور در رده‌های برتر قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: در بخش یارانه دستمزد نیز با هدف ایجاد اشتغال جدید انجام شده ۲ هزار و ۳۹ نفر سهم استان بوده، اما  تا کنون بیش از ۳۵۰۰ نفر جذب شده‌اند و در این حوزه شاهد تحقق ۱۵۵ درصدی بودیم که از استان‌های برتر در سطح کشور هستیم.

اصغری در بخش دیگری ضمن دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: براساس بخشنامه ارسالی از سوی وزیر و اعلام استانداری مازندران هر گونه دخالت و یا حمایت از هر کاندیدایی در انتخابات ممنوع است و تخلف محسوب می شود و مدیران و کارکنان باید در این زمینه مراقب کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۸/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اشتغال روستایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم مازندران از کالابرگ خود استفاده کردند، گفت: استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ الکترونیک و طرح فجرانه، نشاندهنده عملکرد مطلوب دولت در این بخش است.

علی باقری با بیان اینکه۱۲ هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان صادر شده است، افزود: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او لازمه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را توجه بیش از پیش به تعاونی‌ها دانست و ادامه داد:‌ توسعه اقتصاد روستاها و شهرها با محوریت تعاونی ها زودتر محقق می شود

علی باقری گفت: حمایت از تعاونی ها اولویت اصلی دولت است و تسهیلات و خطوط اعتباری به سمت تعاونی ها سوق داده می شود 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از مردم خواست با جمع کردن سرمایه های خرد و تشکیل تعاونی برای خود و جامعه شغل ایجاد کنند. 

او با بیان اینکه در هفته کار و کارگر بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه پیش بینی شده است، گفت: ۱۱۰ هزار کارگاه‌ بزرگ و کوچک در ا استان وجود دارد که بازرسان اداره کار در چند ماه گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه‌ها بازرسی کردند.

باقری گفت: میزان تعهد اشتغال پارسال مازندران ۴۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که ۱۲۴ درصد آن محقق شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!