Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@10:08:06 GMT

برگزاری نشست کتابخوان "ارتباطات و کتاب" در همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۱۲۳۲

برگزاری نشست کتابخوان 'ارتباطات و کتاب' در همدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، ظهر امروز نشست کتابخوان ارتباطات و کتاب به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و روابط عمومی استانداری همدان ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی که کتاب تألیف کردند با حضور مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ اسدالله ربانی‌مهر، مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی‌های مولف و کتابخوان موفق‌ترند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: روابط عمومی آیینه تمام‌نمای سازمان به حساب می‌آید که ارتباط بین جامعه و سازمان را ایجاد می‌کند و آنچه در بطن آن رخ می‌دهد را به سمع و نظر مردم و جامعه هدف می‌رساند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه روابط عمومی به اطلاع رسانی درون‌سازمانی، برون‌سازمانی و بین سازمانی می‌پردازد اظهار کرد: روابط عمومی‌ها وظیفه خطیر و چالش برانگیز برعهده دارند  چرا که کوچکترین خلا در حوزه اطلاع‌رسانی باعث می‌شود هر سازمانی از اهداف عالی خود که بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده، فاصله بگیرد.

وی تأکید کرد: ارتباطات داخل سازمانی و ارتباطات بین سازمانی را روابط عمومی مدیریت و پی‌ریزی می‌کند و اگر در این راه مسئولان و کارشناسانی که اهل مطالعه و نوشتن هستند با موفقیت بیشتری گام برمی‌دارند.

 روابط عمومی موثر در گسترش فرهنگ مطالعه                                        

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با بیان اینکه ۱۸ برنامه به مناسبت هفته روابط عمومی پیش‌بینی شده که یکی از آنها  تقدیر از فعالان حوزه کتابخوانی و تعامل بین حوزه فرهنگی است افزود: در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین مسائل بحث اطلاع رسانی است.

اسدالله ربانی‌مهر با بیان اینکه وقتی کشوری مانند آمریکا  با سه درصد جمعیت دنیا، ۷۰ درصد رسانه‌های جهان را در اختیار دارد می‌تواند علیه جمهوری اسلامی سیاه‌نمایی کند  تصریح کرد: این اتفاق اهمیت روزافزون اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت‌ها را در این راه نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در استان همدان توانایی بسیاری در حوزه روابط عمومی رسانه و فرهنگ دیده می‌شود ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به خاطر این است که از فرهنگ خود فاصله گرفتیم و مطالعه و کتابخوانی می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند.

 مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان  با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی باید یک اولویت باشد خاطرنشان کرد: برای جامعه توسعه‌یافته باید شهروندان کتابخوان و اهل مطالعه داشته باشیم همانطور که در بررسی کشورهای توسعه‌یافته متوجه می‌شویم برای رشد سالانه خود به کتابخوانی جایگاه ویژه‌ای بخشیده‌اند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند در گسترش فرهنگ کتابخوانی  تأثیرگذار باشند و ما آمادگی لازم در این حوزه را برای همکاری با کتابخانه‌های عمومی داریم.

در این نشست اسدالله ربانی‌مهر، مدیرکل روابط عمومی استانداری به معرفی آثار خود به نام‌های فریاد قلم، مدیریت علوی و سفر چین پرداخت و از اثر جدید در انتظار چاپش با موضوع سواد رسانه خبر داد.

محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز کتاب میکروب‌شناسی از منابع درسی وزارت بهداشت را که خود تألیف کرده و دو کتاب میکروب شناسی و ویتامین‌های گروه B را که ترجمه کرده، معرفی کرد.

همچنین خسرو محمدی، کارشناس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان کتاب خانه اربابی بهاءالملک، علی زبرجدی مشفق، کارشناس روابط عمومی شرکت گاز استان دو کتاب اراده در حقوق ایران و فقه شیعه و جایگاه زن در قرآن؛ حاتم شکری، مسئول روابط عمومی صندوق روستائیان و عشایر کتاب توانمندسازی کارکنان- بالندگی سازمانی؛ اصغر مرادی، مسئول روابط عمومی شهرداری رزن کتاب تأثیر ازت و پتاسیم بر کیفیت غده سیب زمینی؛ بهرامعلی جعفری، مسئول روابط عمومی شهرداری بهار کتاب اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی را معرفی کردند.

انتهای پیام /۸۹۰۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان مدیرکل روابط عمومی استانداری روابط عمومی استانداری همدان کتابخانه های عمومی اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی