Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ بازار فلزات گرانبها توسط بازارهای جهانی سهام حمایت می‌شود که شروع هفته ضعیفی را به ثبت رساندند، همزمان بازار رمزارزها نیز در نخستین روز معاملاتی هفته، روند نزولی قابل توجهی داشته است. روند صعودی قیمت طلا و نقره در نمودارهای فنی بسیار مشهود است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با ۲۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۶۷.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۹۳۵ دلار افزایش به قیمت ۲۸.۳۰ دلار در هر اونس معامله شد.

گزارش‌های روز گذشته حاکی از آن است که جریان پول به صندوق معاملات ارزی SPDR Gold Trust بازمی‌گردد که طبیعتا بخشی از آن ناشی از تزلزل بازار رمزارزهاست که روز گذشته به شدت نزولی بود.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند نزولی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هم هر سه شاخص اصلی تحت تاثیر نزول سهام شرکت‌های فناوری، روند نزولی در پیش گرفتند. بحث در بازارها همچنان در این مورد است که آیا فشارهای تورمی با ادامه روند افزایشی، منجر به پریشانی اقتصادی در ادامه مسیر خواهد شد یا خیر؟ تاکید فدرال رزرو در حال حاضر بر این است که مساله تورم در شرایط کنونی تنها یک مساله گذراست. با این وجود، برخی دیگر از اقتصاددانان و تحلیل‌گران اقتصادی هم عنوان کرده‌اند که چنین تورمی با توجه به افزایش قیمت کالاها و مواد اولیه در آینده مشکل ساز خواهد شد. نگاهی به تاریخچه رابطه تورم مشکل ساز و قیمت فلزات گرانبها بیانگر آن است که در شرایط افزایش تورم مشکل ساز، قیمت فلزات گرانبها نیز افزایش می‌یابد که چنین روندی در شرایط کنونی نیز مشهود است.

از جمله اخبار روز گذشته، انتشار داده‌های قوی اقتصادی چین است که بر اساس این گزارش تولید صنعتی این کشور در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۸ درصد افزایش یافته در حالی که فروش خرده فروشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۷ درصد افزایش داشته است که کمتر از سطح مورد انتظار ظاهر شده است. اعداد و ارقام منتشر شده از دومین اقتصاد بزرگ جهان به زعم تحلیل‌گران اقتصادی، نشان دهنده افزایش تورم است.

در بازارهای کلیدی خارجی، روز گذشته شاخص دلار آمریکا کاهش یافت. همزمان نفت خام نیمکس با افزایش قیمت، ۶۶.۲۵ دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا هم در محدوده ۱.۶۲۵ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت‌های آتی طلای ژوئن به بالاتر از سطح میانگین ۲۰۰ روزه بازگشته است. روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی هفت هفته‌ای قیمت طلا در نمودارهای میله‌ای روزانه قابل مشاهده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۷۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۸۱ دلار است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۴۱ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره جولای روز گذشته به بالاترین سطح سه ماه گذشته رسید. روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همجنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنین نمودارهای میله‌ای روزانه بیانگر ادامه روند صعودی هفت هفته‌ای است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۸.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۹ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۸ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۴۴ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۷اردیبهشت / تاخت‌وتاز نوسان‌گیران در دوران بی‌خبری از برجام پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۸اردیبهشت / خطر همچنان بیخ گوش بازار قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۲/۲۷) قیمت دلار ۲۷اردیبهشت ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۲۸اردیبهشت ماه۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا نقره انتخابات ۱۴۰۰ ترین سطح قیمت معاملات دلار در هر اونس و سطح فلزات گرانبها سطح پشتیبانی سطح مقاومت روند صعودی قیمت دلار روز گذشته قیمت طلا هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها