Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:45:56 GMT

کتاب روایت آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۱۷۱۶

کتاب روایت آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات خط مقدم، کتاب «ایرانی‌ها آمدند؛ دو روایت از آزادسازی نبل و الزهرا» نوشته امیرمحمد عباس‌نژاد به‌تازگی توسط انتشارات خط مقدم به چاپ دوم رسیده است.

این‌کتاب درباره آزادسازی نبل و الزهرا دو شهر شیعه‌نشین سوریه است که نیروهای مدافع حرم در آزادی‌سازی‌شان نقش پررنگی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ایرانی‌ها آمدند» دو بخش دارد که هر بخش روایت جداگانه‌ای دارد. بخش اول را احمد حاج محمدطاهر روایت کرده است و روایت بخش دوم را سردار محمدعلی حق‌بین به عهده گرفته است.

پس از انتشار چاپ نخست این‌کتاب در سال ۹۹، سردار محمدعلی حق‌بین از فرماندهان به نام گیلان و فاتح نبل و الزهرا، پس از تحمل دوره‌ای بیماری به همرزمان شهیدش پیوست.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

« از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن، ده روز جنگی سخت داشتیم. شب ۲۲ بهمن، با احمد، علی‌ محمودی، سیدحسن حسینی، خوشرو و چند نفر دیگر از بچه‌ها توی اتاقم نشسته بودم. هر یک از بچه‌ها، در باره اتفاقات عملیات حرفی می‌زد.

سیدحسن حسینی گفت:

یه لحظه ‌دیدیم پشت بیسیم، محمد خیرخواه، وسط درگیری داره بد و بیراه می‌گه و فحش می‌ده. تعجب کردم. با خودم گفتم: محمد که پسر آرام و خوش‌اخلاقیه. خیلی وقت است می‌شناسمش. با کی داره دعوا می‌کنه؟! از یکی از بچه‌ها که کنارم بود، پرسیدم «می‌دونی محمد با کی دعوا می‌کنه؟». گفت «نه. تعجب می‌کنم. محمد که اهل دعوا نیست.». با صدای بلند پرسیدم «محمد، چی شده؟ با کی داری دعوا می‌کنی؟ ‌چی شده که فحش می‌دی؟». گفت «سید، با این بی‌پدر و مادرها... به قصد کشت دارن می‌زنند. به پامون هم نمی‌زنند که جانباز بشیم. همه تیرها به طرف سر داره می‌آد.». این حرف محمد، به بچه‌ها انرژی زیاد داد، و ‌خندیدند.

از این کار محمد خیرخواه خندیدیم و از فکر او برای روحیه ‌دادن به بچه‌ها خوشم آمد.»

چاپ دوم این‌کتاب با ۲۲۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5215215 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علی حق بین مدافعان حرم حضرت زینب سوریه انتشارات خط مقدم ترجمه جهاد دانشگاهی مقاومت فلسطین تجدید چاپ فلسطین رژیم صهیونیستی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کتابستان معرفت اسرائیل نشر افکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتشارات معین بزرگداشت فردوسی تازه های نشر نبل و الزهرا بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان آزاد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علیرضا راشکی ‌اظهار داشت: 20 هزار مترمربع از زمین‌های راکد و معطل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سیستان و بلوچستان در دو ماه اخیر فسخ قرارداد و آزاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: این مقدار زمین با بررسی پرونده های راکد و به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد فی مابین و عدم انجام تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز از تعداد7 فقره قرارداد فسخ و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع قضایی و انتظامی خلع ید و آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی زمین های آزاد شده حدود 600 میلیارد ریال بوده و این زمین ها به متقاضیان و سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 1402 نیز با هدف بازپس گیری زمین های راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و واگذاری به سرمایه گذاران و متقاضیان واجد شرایط جدید، تعداد 94 فقره قرارداد پس از طرح در هیات های حل اختلاف،فسخ و خلع ید و به آزادسازی 60 هزار مترمربع زمین منجر شد.

راشکی افزود: به علاوه در سال 1402 تعداد 29 فقره قرارداد در کمیته های پایش طرح های راکد پس از طی مراحل قانونی فسخ و برای بهره مندی و انتفاع از مزایای شهرک های صنعتی جهت آزادسازی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: حسب تاکیدات دستگاه قضائی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی،زمین خواری،صیانت از زمین های ملی در اختیار و تعیین تکلیف قراردادهای راکد،شرکت شهرک های صنعتی استان از سال گذشته با تشکیل کمیته های پایش، هیات‌های حل اختلاف و طرح موضوع در مراجع قضایی،تلاش خود را جهت تسریع در روند ساخت و ساز قراردادهای منعقد شده قرار داده و این روند در سال جاری با تمرکز بر شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر