Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@21:36:19 GMT

افزایش ۴ برابری توزیع اصله نهال توت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۲۰۱

افزایش ۴ برابری توزیع اصله نهال توت

امسال ۴ برابر سال های گذشته نهال توت در راستای خودکفایی نخ ابریشم در اختیار نوغانداران قرار گرفت.

به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز نوغانداری کشور گفت: برای سال جاری ۷۰۰ هزار اصله نهال توت به منظور پرورش کرم ابریشم در کشور توزیع شد.

عدیل سروی زرگر، میزان توزیع نهال توت در سال گذشته را ۱۸۷ هزار اصله عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای پرورش هر جعبه کرم ابریشم ۲۰۰ اصله نهال توت نیاز است.

سروی زرگر اظهار داشت: با این میزان کاشت نهال توت هر سال ۳۵۰۰ جعبه به ظرفیت پرورش کرم ابریشم اضافه می شود.

رییس مرکز نوغانداری کشور خاطرنشان کرد که توزیع ۷۰۰ هزار اصله توت از روز درختکاری در سال ۹۹ آغاز و تا پایان دهم فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشت.

وی با بیان این که عمر اقتصادی درختان توت ۲۵ سال است، گفت: نهال های توت تقریبا در همه استان های پرورش دهنده کرم ابریشم همچون گیلان، مازندران، جنوب کرمان، البرز، تهران، یزد و لرستان توزیع شد.

سروی زرگر تعداد پرورش دهندگان کرم ابریشم را تا دو سال پیش ۱۷ هزار و ۳۰۰ خانوار عنوان کرد و اذعان داشت: این تعداد امسال به ۲۹ هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش یافته است.

وی درباره برنامه های حمایتی از نوغانداری و تولید پیله ابریشم در کشور گفت: برای حمایت از تولید داخلی، پیشنهاد افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم از ۲۶ درصد به ۴۰ درصد را به وزرات جهاد کشاورزی و کمسیون ماده (۱) که تعرفه ها را بررسی می کند، ارائه داده ایم.

رییس مرکز نوغانداری کشور ادامه داد: برای حمایت از تولید داخلی، ابزار تعرفه باید کارآمد باشد و در غیر این صورت صنعت نوغانداری آسیب می بیند.

وی با اشاره به این که تعطیلی چهار کارخانه مدرن تولید نخ ابریشم ظرف ۲۰ سال در کشور به صنعت نوغانداری آسیب زده است، اظهار داشت: تلاش بر این است که کارگاه های ابریشم کشی خانگی و سنتی توسعه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا یزد حمایت از تولید تعرفه واردات جهاد کشاورزی صنعت تعرفه واردات حمایت از تولید صنعت وزارت جهاد کشاورزی یزد کرم ابریشم نهال توت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی