Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@22:00:03 GMT

رعایت دقت و بی‌طرفی کامل در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۶۰۸

رعایت دقت و بی‌طرفی کامل در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، کمال دقت و بی طرفی کامل را لحاظ می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان برمبنای اطلاعاتی که از افراد به دست آورده است سوابق شخص را بررسی می‌کند، مهم این است که ما باید احراز صلاحیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: آنچه هم در بخش بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس مطرح است، اینکه تا زمانی که شرایط احراز نشود، ما نمی‌توانیم صلاحیت را تایید کنیم.

 

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: ردصلاحیتی که در شورای نگهبان مطرح است همیشه معنی آن است که ما یقین داریم با ملاحظه تمام شرایط به اینکه شخص دارای صلاحیت است، نرسیدیم، گاهی هم شخص فاقد این شرایط است و ما نتوانستیم احراز صلاحیت کنیم که آن فرد دارای صلاحیت است.

 

آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان گفت: با کمال دقت و بی طرفی کامل و برمبنای دیانت و اخلاق بررسی‌ها را انجام خواهیم داد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادق آملی لاریجانی آیت الله صادق آملی لاریجانی آیت الله آملی لاریجانی شورای نگهبان بررسی صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی