Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@09:55:56 GMT

فرانسه: یکی از دلایل بحران غزه نبوده راه‌حل سیاسی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۷۰۴

فرانسه: یکی از دلایل بحران غزه نبوده راه‌حل سیاسی است

وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری گفت که یکی از دلایل وضعیت بحرانی در غزه این است که هیچ افقی برای راه حل سیاسی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفت که یکی از دلایل وضعیت بحرانی در غزه این است که هیچ افقی برای راه حل سیاسی وجود ندارد.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، بر ضرورت پیشبرد روند صلح تاکید کرده و از شورای امنیت خواست تا درباره توقف فوری درگیری‌ها در غزه بحث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لودریان در ادامه سخنانش از رژیم صهیونیستی خواست تا به حقوق فلسطینیان و قوانین بین‌المللی انسانی احترام بگذارد.

وزیر خارجه فرانسه گفت: «ادامه درگیری در کرانه باختری و نوار غزه به درگیری منطقه‌ای منجر خواهد شد».

وی ضمن آنکه بر ضرورت توقف درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان تاکید کرد خواستا آغاز روند صلح در سریعترین زمان ممکن شد.

حملات جنایتکارانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه طی یک هفته گذشته، منجر به آواره‌شدن ده‌ها هزار فلسطینی از منازلشان شده است.

 آژانس پناهجویان سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد در پی بمباران منازل مسکونی فلسطینیان در نوار غزه، بیش از ۵۲ هزار نفر آواره شدند.

بر اساس این گزارش، فلسطینیان آواره هم‌اکنون به‌دنبال سرپناهی در ۵۰ مدرسه زیرنظر آژانس «آنروا» متعلق به سازمان ملل در نوار غزه هستند و با مشکلات متعددی از جمله کمبود مواد دارویی و غذا مواجه هستند.

طبق اعلام سازمان ملل، بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۱۰۰ دستگاه آپارتمان کاملا نابود شده، حداقل ۳۰۰ واحد مسکونی به‌شدت آسیب دیده، حدود ۵۰ تأسیسات آموزشی از جمله مدارس، مهد کودک و وزارت آموزش غزه آسیب دیدند.

به نوشته آناتولی، صهیونیست‌ها حتی به مراکز درمانی نیز رحم نکرده و تا کنون ۶ بیمارستان، ۲ درمانگاه و یک مرکز هلال احمر را با بمباران در نوار غزه ازبین بردند.

سازمان ملل می‌گوید انرژی برق در نوار غزه از روزانه ۸ ساعت به کمتر از ۶ ساعت کاهش پیدا کرده و همین امر موجب مختل شدن سیستم درمانی، آب‌رسانی و دیگر تأسیسات حیاتی که با برق کار می‌کنند، شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین سازمان ملل ژان ایو لودریان صهیونیست ها سازمان ملل رژیم صهیونیستی غزه رژیم صهیونیستی نوار غزه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نهادهای حقوق بشری به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی

در بحبوحه جنگ صهیونیست‌ها در نوار غزه، سازمان‌های غیردولتی حقوق بشری نگرانی خود را نسبت به شرایط داخل بازداشتگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، در سایه جنگ در غزه، سازمان‌های غیردولتی رژیم صهیونیستی وجود تعداد بی‌سابقه‌ای از زندانیان فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها را که با تخلفات سیستماتیک و شکنجه مواجه هستند، محکوم کردند و خواستار اتخاذ اقدامی از سوی جامعه جهانی شدند.

اعضای این سازمان‌های غیردولتی این هفته به ژنو سفر کردند تا نگرانی‌های خود را در مورد یک «بحران» بزرگ در داخل زندان‌های این رژیم در برابر سازمان ملل مطرح کنند.

در همین رابطه، تال اشتاینر، مدیر اجرایی کمیته عمومی علیه شکنجه در رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «ما بسیار نگران هستیم. ما در مقابل یک بحران هستیم. اکنون حدود ۱۰ هزار فلسطینی در بند اسرائیل هستند که به نسبت سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.»

در حالی که سازمان ملل و طرف‌های دیگر از مدت‌ها پیش نگرانی‌های خود را در مورد شرایط زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مطرح کرده‌اند، اشتاینر گفت که وضعیت از زمان شروع جنگ در غزه به‌طور چشمگیری وخیم‌تر شده است.

در همین راستا، مریم عازم، از مرکز حقوقی عدالت برای حمایت از حقوق عرب‌های ساکن اراضی اشغالی گفت: «طی حمله به غزه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های اسرائیلی بحران به وجود آمده و این بحران نادیده گرفته شده است. ۱۹ مورد واضح از شکنجه از جمله خشونت جنسی، در سیستم زندان اسرائیل از هفتم اکتبر ثبت شده است.»

وی در ادامه افزود: «ما شاهد استفاده بسیار گسترده و سیستماتیک از ابزارهای بسیار زیاد برای اعمال شکنجه و بدرفتاری با فلسطینیان هستیم. این بحران مداخله فوری جامعه جهانی را می‌طلبد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • کمیته بین المللی نجات: اسراییل هیچ توجیهی برای قحطی در غزه ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا را محکوم کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه: اسرائیل آینده را برای همیشه باخته است
  • ارسال کمک‌های بشردوستانه به جبالیا در غزه برای اولین بار
  • لفاظی جدید وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره حمله به رفح
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: موافق توقف جنگ در نوار غزه نیستیم
  • اعتراض نهادهای حقوق بشری به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • وزیر خارجه سابق فرانسه خشونت رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد