Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کمیته داوران اعلام کرد با توجه به نبود زیرساخت در شهرهای مختلف، سیستم VAR به فصل بعد لیگ برتر نیز نخواهد رسید.

به گزارش ایلنا،خداداد افشاریان در مورد اشتباه محمدرضا اکبریان در دربی ۹۵ اظهار داشت: هفته‌های حساسی در پیش داریم، در همه سطوح و لیگ دسته اول و لیگ برتر. من در مورد دربی هم صحبت کردم و گفتم که اگر تک صحنه قایدی داخل محوطه جریمه را جدا کنیم،‌ اتفاق خاص دیگری رخ نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوری خیلی خوب بود و نمره قابل قبولی گرفت. در آن تک صحنه هم باید سیستم VAR به ما کمک کند و قطعاً اگر این سیستم بود ما می‌توانستیم به تیم داوری کمک کنیم. ۱۰۰ بازی دیگر هم این اتفاق بیفتد هیچ داور دیگری هم نمی‌تواند آن صحنه را ببیند. گرچه باید داور ببیند، اما هیچ داوری نمی‌تواند آن صحنه را ببیند و تشخیص دهد.

وی در مورد اعتراض استقلالی‌ها به انتخاب محمدرضا اکبریان برای دربی ۹۵ تصریح کرد: در این مورد بحث می‌شد، اما دیگر دربی تمام شد. اتفاقی هم که افتاد را همه دیدند. اکبریان الحق و الانصاف داور بسیار سالمی است و رفتاری بسیار حرفه‌ای دارد. همه دیدند که آن صحنه هم سخت بود. اگر کسی از داوری بابت قضاوت‌های قبلی گله‌مند است از این به بعد سعی کند دل نگران نباشد. ما سعی می‌کنیم داوران را با روان آرام‌تر به بازی‌ها بفرستیم و از آنها می‌خواهیم و توصیه می‌کنیم چون از این به بعد بازی‌ها حساس است، کمک کنند حق به حقدار برسد.

سرپرست کمیته داوران در مورد شش تعویض تیم پیکان در دیدار با سایپا نیز توضیح داد: در مصوباتی که بعد از کرونا تصویب شد، پنج تعویض در سه نوبت برای هر تیم در نظر گرفته شده است. مسئول ورود و خروج بازیکنان هم مشخص است. اول شخصی که در این زمینه وظیفه دارد سرپرست تیم است که بازیکنان را به زمین می‌فرستد. پس از آن ناظر سازمان لیگ باید تعویض بازیکنان را چک کند. بعد از آن داور چهارم کارهای اداری را انجام می‌دهد و مسئول مستقیم است. البته ناگفته نماند که تیم داوری هم مسئولیت دارد. داور و کمک داوران هم باید بدانند چند تعویض انجام شده است. در کل تیم داوری ما، ناظر سازمان لیگ و سرپرست تیم پیکان در این رابطه مسئول هستند.

افشاریان ادامه داد: در کل الان این اتفاق افتاده است، بدون شک ما فیلم بازی و گزارش‌های ناظر را جمع کردیم و امروز به کمیته انضباطی ارسال می‌شود و در موردش تصمیم‌گیری خواهد شد. حالا در مورد رأی بحث زیاد است، ولی واقعاً من نمی‌دانم چه رأی صادر خواهد شد. بعضی می‌گویند سه بر صفر می‌شود و بعضی هم می‌گویند بازیکن هیچ تأثیری نداشته است، من هم الان نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. کمیته انضباطی و سازمان لیگ باید تصمیم‌ بگیرند و هر تصمیمی گرفته شود باید به آن احترام گذاشت.

وی در ادامه در واکنش به سؤالی در مورد داوری دیدار سپاهان – مس رفسنجان نیز اظهار داشت: من با ناظر داوری آن مسابقه صحبت کردم و هیچ مشکلی نداشت. بازی که ۵ بر یک شده است چه مشکلی می‌تواند داشته باشد؟ اگر کرمانشاهی یا هر شخص دیگری نسبت به رفتاری که با او می‌شد حرفی می‌زند، نمی‌شود «اَنگی» به او زد. هر چند نباید بگوید و من باید در این باره حرف بزنم. از کرمانشاهی خواستیم که دیگر تکرار نکند، ولی در آن بازی نه داوران من ایرادی دارند و نه اتفاق خاصی رخ داده است. 

«چند شرکت دانش بنیان برای راه‌اندازی VAR در لیگ ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و آیا این اتفاق در سال بعد رخ خواهد داد یا خیر؟»، سرپرست کمیته داوران در پاسخ به این سؤال گفت: نامه این موضوع به من آمده است. اگر VAR بخواهد راه‌اندازی شود ما باید تأییدیه فیفا را بگیریم. فقط سه شرکت هم در جهان تأییدیه فیفا را دارند. روز گذشته هم ما جلسه‌ای با مسئول آی‌تی فدراسیون فوتبال داشتیم. ان‌شاءالله زمینه این اتفاق را فراهم می‌کنیم و اگر خدا کمک کند و باشگاه‌ها با ما همکاری کنند، شاید بتوانیم در آینده نه چندان دور بتوانیم VAR را وارد کشور کنیم، ولی یادمان باشد که فقط چند شرکت محدود می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر شرکت دیگری می‌خواهد این کار را انجام دهد باید ابتدا تأییدیه فیفا را بگیرد.

افشاریان در پاسخ به این پرسش که بالاخره VAR به فصل بعد خواهد رسید یا خیر، عنوان کرد: اگر خوش‌بینانه بگویم، VAR به فصل بعد هم نمی‌رسد و شاید به اواخر فصل بعد برسد، چون زیرساخت‌ها فراهم نیست و در بعضی از شهرها شاید اتاق مانیتورینگ وجود نداشته باشد. کار کمی سخت است، ولی ما باید به سمتش برویم. مثلاً اگر ما VAR را به شهری ببریم، بعد اگر تیم آن شهر سقوط کند ما باید چه کار کنیم؟ ابتدا باید کارشناسی شود و رو به جلو برویم.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: محمدرضا اکبریان خداداد افشاریان محمدرضا اکبریان فصل بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| جلسه شورای عالی فضای مجازی

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه تصاویر زیر را مشاهده می نمائید.

دیگر خبرها

  • آمار عجیب: نساجی، یک سال بدون پنالتی!
  • میرزا بیگی: اعلام پنالتی به سود پرسپولیس درست بود
  • مرادی: برای VAR نیروی انسانی نداریم
  • مرادی: در نیم‌فصل دوم داوری‌ها بهتر شد/ برای VAR نیروی انسانی نداریم
  • کارشناس داوری تصمیمات تاثیرگذار پرسپولیس - پیکان
  • کارشناسی داوری دو صحنه مهم بازی پرسپولیس - پیکان
  • نظر کارشناس داوری درباره دو صحنه مهم دیدار پرسپولیس - پیکان + فیلم
  • کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و پیکان| پنالتی سالم سرخپوشان و اعلام آفساید اشتباه کمک داوران برای هر دو تیم
  • خاتون بم از الطاف داوران برخوردار می‌شود
  • تصاویر| جلسه شورای عالی فضای مجازی