Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@02:12:06 GMT

نمایش اولین فیلم تارکوفسکی در جشنواره جهانی فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۹۰۴

نمایش اولین فیلم تارکوفسکی در جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلم «کودکی ایوان» در بخش کلاسیک‌های مرمت شده جشنواره جهانی فجر روی پرده می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم «کودکی ایوان» در بخش کلاسیک‌های مرمت شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر روی پرده می‌رود.

«کودکی ایوان» اولین ساخته بلند آندری تارکوفسکی کارگردان شهیر روس در دوران اتحاد جماهیر شوروی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم در سال ۱۹۶۲ جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز و جایزه بزرگ جشنواره فیلم شیکاگو را به‌دست آورد و از سوی کشور تولید کننده برای رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی معرفی شد.

در طول جنگ جهانی دوم خانواده ایوان بوندارف با بازی نیکلای بورلیائف که سابقه داوری در جشنواره فیلم فجر را نیز دارد توسط نازی‌ها کشته می‌شوند و او برای انتقام در مقام دیدبان با ارتش اتحاد جماهیر شوروی در پشت خطوط آلمان فعالیت می‌کند.

نخستین فیلم بلند تارکوفسکی که بر کارگردانانی چون سرگئی پاراجانف و کریشتف کیشلوفسکی تاثیری شگرف داشته و در پاره‌ای از متون در مقام شاعرانه‌ترین فیلم جنگی تاریخ سینما مورد ستایش قرار گرفته است از فیلم‌های محبوب عمر ژان پل سارتر و اینگمار برگمان نیز بوده است، برگمان مواجهه با این فیلم را همچون معجزه‌ دانسته بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«او» از علی حیاتی در هندوستان روی پرده رفت

ایسنا/خوزستان فیلم «او» ساخته‌ علی حیاتی در بخش مسابقه ‌نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم بایسکوپ (Bioscope) هندوستان به نمایش درآمد.

فیلم‌هایی که در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شوند ترکیب متنوعی از فرهنگ‌ها، پیشینه‌ها و داستان‌های سراسر جهان را نشان می‌دهند که درک و همدلی بین‌ فرهنگی را تقویت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره ادای احترامی است به زنان استثنایی که در همه‌ جنبه‌های فیلم‌سازی از کارگردانی و تهیه‌کنندگی گرفته تا نویسندگی و بازیگری نقش داشته‌اند و فرصتی برای ارج ‌نهادن به دستاوردهای آن‌ها و تأثیرشان بر هنر و صنعت سینماست.

اسامی عوامل تولید این فیلم به این شرح‌ هستند:

نویسنده و کارگردان: علی حیاتی- تصویربردار: رضا تیموری- تدوین: علی حیاتی- صدابردار: علی‌رضا شیرالی- صداگذار: آرش قاسمی- دستیار کارگردان: احمد حیاتی- عکاس: میثم رستگاری- مدیر تولید: ایوب مروانی‌پور- بازیگران: لیلا قطب‌الدین، فردین ارفع، خدیجه بابادی، محمد غدیرزاده.

نخستین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی اسفند ۱۴۰۲ در دهلی‌نو، پایتخت هندوستان، برگزار ‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز فصل دوم جشنواره عروسک‌خونه
  • اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲
  • جشنواره شبستان دین و هنر را به هم نزدیک می‌کند
  • «او» از علی حیاتی در هندوستان روی پرده رفت
  • سفره‌های رنگین، مهمان ششمین جشنواره سفره هفت‌سین یزد
  • اولین جشنواره نمایشنامه خوانی در سقز
  • سفره‌های رنگین، مهمان ششمین جشنواره سفره هفت سین یزد
  • «مکبث زار» به عراق می‌رود
  • بهترین دروازه‌بان هاکی جهان چگونه وارد این ورزش شد؟
  • جشن‌های متفاوت آغاز بهار در جهان