Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:45:58 GMT

اهدای ۵٣٣ قلم تجهیزات پزشکی به بخش درمان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۰۷۴

اهدای ۵٣٣ قلم تجهیزات پزشکی به بخش درمان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طی مراسمی و در قالب طرح شهید سلیمانی و به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ظهر امروز ۵۳۳ قلم تجهیزات پزشکی و درمانی به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط یکی از بانک‌های کرمان به بخش درمان استان اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا از سال ۹۸ تاکنون افزود: مهار ویروس کرونا و درمان بیماران نیاز گسترده‌ای به اکسیژن درمانی و تجهیزات تشخیصی را ایجاد کرده که مشارکت خیرین، دستگاه‌های دولتی و خصوصی و بانک‌ها در ارائه خدمات درمانی لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی هاشمیان گفت: از این تجهیزات برای تامین نیاز مراکزدرمانی و به‌منظور ارائه خدمات پزشکی و درمانی بیماران کرونایی تحت درمان در منزل استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان فعالیت ویروس کرونا در سال گذشته بسیار بارز نبود، افزود: در حال حاضر ۷۱۶ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند و شیب مبتلایان به این ویروس در استان کاهش داشته است.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در آیین اهدای این اقلام به دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: این تجهیزات پزشکی شامل ۲۲۹ پالس اکسی‌متر، ٢٢٩ دستگاه تب‌سنج (ترمومتر)، ٣٨ دستگاه ضد عفونی هوا و ٣٧ دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این آیین آسیب‌های اجتماعی را عمده‌ترین مسائل فعلی در جامعه عنوان کرد و افزود: جامعه به شدت از این مسائل رنج می‌برند و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید افزایش سرمایه اجتماعی شکل بگیرد.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان شهید تجهیزات پزشکی درمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟