Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اجرای دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار از سال ۱۳۹۷، گفت : باتوجه به ابلاغ این دستورالعمل و تاکید رئیس قوه قضاییه، ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار همانند سایر استان‌های کشور در کرمانشاه هم شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : شناسایی، تشکیل بانک اطلاعاتی روزآمد، اطلاع از آخرین وضعیت حبس، رهایی و آزادی، اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات و سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء، پیشگیری از تکرار جرم و افزایش هزینه ارتکاب جرم مجدد در راستای اصلاح رفتار‌های مجرمانه مجرمان سابقه‌دار، حرفه‌ای و خطرناک و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و نهاد‌هایی که با این مجرمان در ارتباط هستند، از جمله اهدافی است که در این ستاد آن‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

دادستان کرمانشاه به برخی از مهمترین برنامه‌هایی که برای کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار تاکنون در دستورکار قرار گرفته هم اشاره کرد و افزود: براین اساس، با توجه به کثرت سوء استفاده از جعل و غصب عناوین اطلاعاتی در استان و تبعات و پیامد‌های ناشی از این رفتار‌ها بر اعتماد آحاد مردم نسبت به این نهادها، مقرر شد نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و حفاظت و اطلاعات یگان‌های نظامی و انتظامی با هماهنگی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان اهتمام لازم را برای شناسائی و برخورد قاطع با جاعلین بعمل آورند.

او به افزایش درگیری‌های مسلحانه و تیراندازی‌ها در سطح شهر کرمانشاه اشاره‌ای داشت و افزود: از آنجایی که در این درگیری‌ها تعداد زیادی گلوله شلیک و موجب هراس و نارضایتی عمومی شهروندان می‌شود و از سوی دیگر با توجه به وجود مرز مشترک طولانی استان با کشور عراق و اقلیم کردستان که بارانداز ورود سلاح و مهمات قاچاق به داخل کشور است، باید اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار گیرد.

کرمی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرک دولت آباد و شهرک دره دراز کرمانشاه تیراندازی و قدرت نمایی با سلاح به صورت مداوم تکرار می‌گردد، اما بعد از تیراندازی اقدام خاصی صورت نگرفته و علی رغم تنظیم صورتمجلس و حضور مأمورین کلانتری میزان کشفیات اسلحه بسیار پایین است، لذا باید نظارت بر این شهرک‌ها به صورت ویژه و مستمر در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم به منظور کشف سلاح انجام و نتیجه به صورت مستمر به دبیرخانه ستاد مجرمین حرفه‌ای واقع در معاونت حفظ عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه منعکس شود.

کرمی به انجام بخش عمده‌ای از خرید و فروش غیرقانونی سلاح‌های جنگی و شکاری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این مسئله علاوه بر دسترسی آسان به سلاح، موجبات احساس ناامنی و اقدامات مجرمانه و جرائم خشن را فراهم می‌کند، بنابراین پلیس فتا و پلیس اطلاعات و امنیت باید با اقدامات فنی و اطلاعاتی پیشگیری از خرید و فروش سلاح و برخورد با عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی را در دستور کار قرار داده و ضمن شناسائی افراد متخلف مراتب را به صورت مستمر و جهت برخورد قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گزارش کنند.

او به اهمیت جلب و دستگیری محکومان متواری پرداخت و افزود: این مسئله به دلیل نبود جدیت و پراکنده بودن آن باعث تکرار جرم، اطاله دادرسی و نداشتن رضایت عمومی شده، در این راستا نیروی انتظامی باید نسبت به تشکیل واحد جلب با مدیریت متمرکز و با داشتن نیرو‌های مجرب، آموزش دیده و با امکانات کافی اقدام کند.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: به منظور تأمین احساس امنیت شهروندان و پیشگیری از اقدامات مجرمانه در سطح شهر کرمانشاه و رصد اقدامات مجرمان و سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء، گشت‌های انتظامی باید در سطح شهر افزایش یافته و به صورت مستمر نسبت به بازدید میدانی اقدام کنند.

او با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تخلفات مجرمین در خودرو‌های فاقد پلاک یا با پلاک مخدوش صورت می‌گیرد، گفت: به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه خودرو‌هایی که فک پلاک شده اند یا دارای پلاک مخدوش است، در چارچوب مقررات مربوطه متوقف و به پارکینگ دلالت داده شده و در راستای اجرای ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جهت پیگرد قضائی به معاونت ارجاع دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی شوند.

کرمی افزود: جلب و دستگیری محکومان متواری دارای اهمیت بوده و این مسئله یکی از ابزار‌های مهم ارتقای رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی و ایجاد احساس امنیت است و فرایند دستگیری محکومین متواری و موفقیت سریع در این زمینه دارای بازخورد اجتماعی مثبت اعمال مجازات بوده و سبب بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم خواهد شد، بنابراین معاونت اجرای احکام دادسرا باید لیست محکومان متواری با تأکید ویژه بر جرائم تیراندازی، قدرت نمایی با سلاح و چاقو، قتل عمد، آدم ربایی، سرقت مقرون به آزار و سرقت مسلحانه را ظرف یک ماه تهیه و در جلسه آتی مجرمین حرفه‌ای ارائه کند.

او به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و احتمال فعالیت و تحرک جریان معاند اشاره کرد و افزود: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های جریان معاند به ویژه کسانی که در قالب اراذل و اوباش دست به اقدامات آشوبگرانه و خرابکارانه می‌زنند در دستور کار قرار گرفته و ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه برخورد قاطع صورت گیرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی پرونده تخلف پرونده قضایی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان حرفه ای و سابقه دار دستور کار قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته