Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که در این بخش از سرزمین اسلامی فجیع ترین و دردناک ترین جنایات بشری در حال انجام است، سکوت جوامع بین المللی، نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل جای شگفتی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در روند گفتگوهای تلفنی با روسای مجالس کشورهای اسلامی با مرزوق علی الغانم، رئیس مجلس امت دولت کویت پیرامون  جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه و فلسطین  به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی،  افسارگسیختگی بی حد و حصر رژیم صهیونستی را در سایه حمایت های آمریکا مورد انتقاد قرار داد و گفت: «امروزه درد مشترک کشورهای اسلامی به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان در فلسطین است». وی همچنین گفت: «در شرایطی که در این بخش از  سرزمین اسلامی فجیع ترین و دردناک ترین جنایات بشری در حال انجام است، سکوت جوامع بین المللی، نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل جای شگفتی دارد».

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن شدید بمباران شبانه روزی غزه و کشتار مردم در کرانه تصریح کرد: « جهان اسلام سکوت در برابر ستم و قتل عام مسلمانان را بر نمی تابد و ضرورت دارد تا همه مسلمانان جهان برای حذف این غده سرطانی بیش از پیش تلاش کنند.»

در ادامه این گفتگوی تلفنی، قالیباف خواستار تقویت روابط در حوزه های مختلف  به ویژه پارلمانی با دولت کویت شد و از توسعه مناسبات و مبادلات با این  کشور دوست، مسلمان و همسایه استقبال کرد.

مرزوق علی الغانم، رئیس مجلس امت دولت کویت نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به روابط فیمابین گفت: «تعاملات و مبادلات دولت کویت با جمهوری اسلامی ایران همواره ممتاز بوده است».

وی همچنین اظهار داشت: «دولت کویت از افزایش و ارتقاء روابط  دو کشور و تلاش در جهت گسترش و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند». 

الغانم  اتفاقات اخیر در نوار غزه و فلسطین را جنایت نسبت به مسلمانان این منطقه دانست و تأکید کرد: « وحشتناک ترین جنایات علیه برادران فلسطینی ما در حال رقم خوردن است و حفظ وحدت همه کشورهای مسلمان در برابر ظلم و زیاده خواهی صهیونیست ها واجب شرعی، انسانی، اسلامی و اخلاقی است». 

رئیس مجلس امت دولت کویت تأکید کرد: « دولت و ملت کویت موافق برگزاری هرگونه نشست و  ابتکار پارلمانی در حمایت از مردم فلسطین است».  

مرزوق علی الغانم در پایان این دیدار، حمایت گسترده کشورهای اسلامی را نسبت به کشتار مسلمانان فلسطین خواستار شد.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: ترین جنایات رئیس مجلس دولت کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد

اظهارات رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز جمعه در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه پارلمانی قدس در استانبول، در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اتحادیه نمایندگان قدس به واسطه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها به صدا و روح مسئله فلسطین در سطح جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار قدس شریف آثاری از نیاکان قهرمان ما وجود دارد که ۴۰۰ سال به شهر مقدس خدمت کردند و هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که در قبال نسل‌کشی برادران فلسطینی‌مان که ۲۰۳ روز به تنهایی مقاومت کرده‌اند، سکوت کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه اسرائیل به تدریج هویت بیت المقدس باستانی را از بین می‌برد و نقض حرمت مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را تشدید می‌کند، تصریح کرد: طرز فکر کسانی که با کشتن همتایان غزه‌ای خود، تولد فرزندان خود را جشن می‌گیرند، به این معناست که آنها ارتباط با اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی ندارند..»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کند، تصریح کرد: ترکیه تنها کشوری است که برای ۵۴ محصول محدودیت تجاری بر اسرائیل اعمال می‌کند.

دولت آمریکا همچنین به دلیل حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت که با این کار به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه راه حل.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین