Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، با کلیات این طرح با ۱۹۶ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: طرحی که در دست نمایندگان است، طرح رفع موانع تولیدات کشاورزی است، امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی در اصل ۳ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید فراوانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکیدات امامین انقلاب هم بر مهم بودن بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی در جای جای صحبت های ایشان داشته و داریم.

وی افزود: در اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی نظام در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم بحث امنیت غذایی ثبت شده، اما علی رغم تمامی تاکیدات متاسفانه در طول سال های گذشته به بخش کشاورزی به عنوان یک بخش ابزاری و یک بخش معیشتی نگاه شده است. همه در حوزه انتخابیه با کشاورزان سروکار دارید و مشکلات عدیده آنها را شاهد هستیم. ما متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت خدادادی کشاورزی کشور استفاده کنیم. امروز کشاورزی ما به عنوان بخش اقتصادی دیده نمی شود و به عنوان بخش معیشتی دیده می شود.

ادامه دارد...

منبع: نماینده

کلیدواژه: صحن علنی مجلس کشاورزی مجلس امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پژوهشگران در آلمان برای تحقیق خود نشانه‌های شیمیایی موجود در استخوان‌ها و دندان‌های مختلف به‌جا مانده از هفت نفر مربوط به حدود ۱۵ هزار سال پیش در غاری در خارج از روستای تافورالت در شمال شرقی مراکش را مورد بررسی قرار دادند.

تجزیه و تحلیل این بقایا وجود عناصری نظیر کربن، نیتروژن، روی، گوگرد و استرانسیم را ثابت کرد که نشان‌دهنده نوع و مقدار گیاهان و گوشت مصرفی آنها بود.

بقایای گیاهان خوراکی وحشی مختلف از جمله بلوط شیرین، دانه کاج، پسته، جو دوسر و حبوبات در بقایای این انسان‌ها یافت شد. دانشمندان می‌گویند وعده غذایی اصلی این انسان‌ها، بر اساس بقایای استخوانی کشف شده در غار، گونه‌ای حیوانی به نام «گوسفند بربری» بوده است.

موبتهج، محقق باستان‌شناسی در موسسه ماکس پلانک آلمان و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «تصور غالب این بوده است که رژیم غذایی شکارچیان عمدتاً از پروتئین‌های حیوانی تشکیل شده است. با این حال، شواهد تازه به دست آمده نشان می‌دهد که گیاهان بخش بزرگی از منوی غذایی شکارچیان را تشکیل می‌داده‌اند.»

بکلرویا ژائوئن، باستان ژئوشیمی‌دان در موسسه تحقیقات ملی فرانسه و یکی از نویسندگان مطالعه، در این باره گفت: «این مهم است زیرا نشان می‌دهد که احتمالاً چندین اجتماع انسانی در جهان قبل از توسعه کشاورزی شروع به گنجاندن مقدار قابل توجهی از گیاهان در رژیم غذایی خود کرده بودند.»

بقایای استخوانی یافت‌شده متعلق به انسان‌های فرهنگ باستانی ایبروماوروسی بودند، شکارچیانی که از حدود ۲۵ تا ۱۱ هزار سال پیش در بخش هایی از مراکش و لیبی زندگی می کردند. شواهد نشان می‌دهد که غار به عنوان محل زندگی و دفن آن‌ها بوده است.

به گفته محققان این افراد در بخش زیادی از سال از غار استفاده می‌کردند، امری که نشان‌دهنده سبک زندگی کم‌تحرک‌تر آنها و پرسه زدن کمترشان در طبیعت برای جستجوی منابع است.

حفره‌های دندانی این انسان‌ها که بیانگر مصرف گونه‌های گیاهی نشاسته‌ای است همچنین نشان می‌دهد آن‌ها از گیاهان وحشی که در فصول مختلف سال می‌رسیده‌اند استفاده می‌کردند.

پژوهشگران دریافتند ایبروماوروسی‌ها فقط از گیاهان وحشی تغذیه می‌کرده‌اند. آن‌ها هرگز کشاورزی را توسعه ندادند و این تحول بزرگ بشری نسبتاً دیر به شمال آفریقا آمد.

محققان با مقایسه ترکیب شیمیایی دندان دو نوزاد یافت‌شده، به تغییراتی در رژیم غذایی نوزاد در طول زمان پی‌ برده‌اند. آنان می‌گویند شواهد حاکی از مصرف غذاهای جامد در حدود ۱۲ ماهگی بود، به طوری که نوزادان زودتر از حد انتظار برای یک جامعه قبل از کشاورزی از شیر گرفته شده بودند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد