Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@20:08:21 GMT

عراقچی: برای مشورت نهایی به پایتخت‌ها باز می‌گردیم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۶۹۹۰

عراقچی: برای مشورت نهایی به پایتخت‌ها باز می‌گردیم

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به کاهش اختلافات در مذاکره گفت: چند موضوع کلیدی وجود دارد که باید حل شود و الان وقت آن است که مجددا به پایتخت‌ها رجوع کنیم تا مشورت‌های آخر صورت بگیرد و بعد مذاکرات را ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا؛ «سیدعباس عراقچی» رییس هیات ایرانی مذاکره کننده در وین درباره تازه‌ترین تحولات این مذاکرات گفت: پس از پایان دو هفته مذاکرات نشستی برای جمع بندی خواهیم داشت و سپس هیات‌ها مجدداً برای مشورت به پایتخت‌ها مراجعه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین با بیان اینکه در طول دو هفته گذشته و دور چهارم مذاکرات پیشرفت‌های خوبی انجام شده است؛ توضیح داد: چند موضوع کلیدی باقی مانده است که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها دارد و امیدوار هستیم در جریان چند روز آینده صورت گیرد و در دور بعدی مذاکرات بتوانیم درباره این مسائل هم به جمع‌بندی برسیم.

این دیپلمات ارشد خاطرنشان کرد: در همه سطوح مذاکرات و دیدارها فشرده انجام شد؛ بین هیات‌های مختلف در سطوح کارشناسی، در سطح بنده مذاکرات دو جانبه و چند جانبه داشتیم. در طول این بحث‌ها تلاش کردیم که درباره موضوعات مورد اختلاف به جمع بندی برسیم،  اختلافات را یا رفع کنیم یا هر چه کمتر کنیم و نتیجه این است که در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم.

عراقچی افزود: چند موضوع کلیدی وجود دارد که باید حل شود و روی بقیه موارد توافق وجود دارد، روی متن‌ها نگارش خوبی صورت گرفته و لذا الان وقت آن است که رجوع مجدد به پایتخت‌ها داشته باشیم و مشورت‌های آخر صورت بگیرد و بعد مذاکرات را ادامه می‌دهیم.  

بیشتر بخوانید: نماینده روسیه: احتمالا تا چهارشنبه خبر مهمی از مذاکرات وین منتشر می‌شود تاثیر لغو سفر ظریف به اتریش بر "مذاکرات وین" عراقچی: در صورت رفع تحریم، آماده‌ایم از فردا به اجرای کامل برجام برگردیم لینک کوتاه: asriran.com/003ICl

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پایتخت ها جمع بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی

تغییر تیپ و چهره «بابا پنجعلی سریال پایتخت» بعد ۱۳ سال در ۷۱ سالگی را مشاهده می کنید.

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • توصیه الگری به ده روسی برای پیروزی مقابل بایرلورکوزن: می توانی دقیقه 60 گل اول را بزنی
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • ده‌روسی: برای بردن لورکوزن با آلگری مشورت کرده‌ام!
  • پایان دور اول مذاکرات قاهره/ هیئت حماس مصر را ترک کرد
  • پایان دور کنونی مذاکرات برای آتش بس در غزه/ هیئت حماس امشب قاهره را ترک می‌کند
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • عکسی متفاوت از بروکسل، پایتخت بلژیک
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری