Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:10:17 GMT

شفافیت در شورای شهر باید به مطالبه مردمی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۵۵۷۵

شفافیت در شورای شهر باید به مطالبه مردمی تبدیل شود

محمد حسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم شفافیت کاندیدهای انتخابات شورای شهر اظهار کرد: یکی از الزماتی که در دوره حاضر در حاکمیت و کارگزاران جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد شفافیت و آشکار بودن فعل و انفعالات رفتاری و حقوقی است که برعهده این افراد قرار گرفته‌است.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین بیان کرد: به دلیل تخلفات و سو استفاده‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته و به صورت یک رویه نانوشته درآمده و باعث بدبینی و یاس مردم از کارگزاران شده مسئله پنهان‌کاری است که ما در این میان نیازمند یک انقلاب هستیم و باید کسانی که مسئولیت کلیدی دارند خود را موظف به شفافیت بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شفافیت و اطلاع مردم از عملکرد مدیر باعث جلوگیری از نقص مدیر می‌شود گفت: مسئول در هر رده تصمیم گیری که قدرت تصمیم گیری داشته و به نوعی می‌تواند رانت خوار باشد و مورد سوءاستفاده قرار بگیرد باید شفاف عمل کند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: مسئولین باید در حوزه املاک و دارایی‌های خود هنگام ورود و خروج به مسئولیت و در رابطه با اقدامات حقوقی و قانونی که انجام می‌دهند شفاف‌سازی کنند تا از سوءاستفاده جلوگیری شود.

شفیعی‌ها گفت: اقدام به شفاف‌سازی به شیوه مورد نظر در دوره یازدهم انتخابات نمایندگان مجلس انجام شد و دیدبان شفافیت به عنوان یک سازمان مردم نهاد تلاش کرد تا نمایندگان مردم را به سمت شفافیت بیشتر سوق دهد اما متأسفانه نمایندگان به صورت جدی به آن نپرداختند.

وی گفت: مسئله شفاف‌سازی باید در شورای شهر و روستا اعمال شده و شفافیت به مطالبه مردم تبدیل شود و نهادهای مردمی مانند جنبش از ما در خبرگزاری مهر باید زمینه شفافیت کاندیدها را فراهم کند.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد خود را وکیل مردم بداند نمی‌تواند بگوید آن بخش از زندگی خصوصی که به مردم متصل است به مردم ربطی ندارد و این افراد باید تعهد دهند که تصمیم گیری ها به صورت شفاف بیان شود.

این مسئول ابراز کرد: در شورا رانت‌ها و مفاسدی وجود دارد که ما در دوره‌های گذشته شاهد بودیم و شاهدیم بخشی از مفاسد قزوین به دلیل همین رانت‌ها و عدم شفافیت به وجود آمده است.

وی گفت: مطالبه شفافیت یک مطالبه جدی است و کسانی که داوطلب هستند و در تبلیغات صحبت از حضور مردم و حقوق شهروندی می‌زنند باید شفافیت داشته باشند.

شفیعی‌ها در پایان بیان کرد: خبرگزاری مهر می‌تواند شفافیت را مطالبه گری کرده و از همه کاندیدها بخواهد زمینه شفافیت خود را فراهم کنند.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

کد خبر 5215480

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حسین شفیعی ها قزوین انتخابات 1400 چالش شایستگی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا گرگان جنبش ازما فلسطین اردبیل شیوع کرونا کرمانشاه زلزله واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: مشارکت های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

او احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی 5 شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می شوند.

این مقام قضایی بیان داشت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز می شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: به جهت ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است