Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:04:02 GMT

دسترسی به آب شرب سالم برای ۵۰۰ خانواده در قلعه گنج ممکن شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۷۲۱۱

دسترسی به آب شرب سالم برای ۵۰۰ خانواده در قلعه گنج ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خطیبی با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، دستگاه گندزدای آب شرب ساخته شده توسط یک شرکت دانش بنیان در مدار تامین آب شهرستان قلعه گنج قرار گرفت و سه روستای این شهرستان که تا پیش از این از نعمت آب شرب سالم محروم بودند، به آب شرب سالم و با کیفیت دسترسی پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه دانشمند با بیان اینکه در این پروژه، دسترسی به آب شرب سالم برای ۵۰۰ خانواده قلعه گنجی فراهم شده گفت: این دستگاه گندزدا با حمایت موسسه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان و توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طی ۵ ماه طراحی و ساخته شده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه گندزدا با انجام سه مرحله فیلتراسیون و بدون استفاده از کلر، علاوه بر تامین آب شرب سالم برای مردم منطقه، با خروجی پساب خود نیز امکان بهره‌مندی بخش کشاورزی منطقه از نعمت آب را فراهم می‌کند.

خطیبی در پایان خاطرنشان کرد: با ساخت این دستگاه در داخل کشور علاوه بر حمایت از جوانان متخصص داخلی، از خروج ارز به میزان ۷۶ هزار دلار جلوگیری شده و با ساخت این دستگاه در داخل کشور، به میزان ۴۰ هزار دلار در هزینه‌ها صرفه جویی شده است.

براساس این گزارش، یکی از فعالیت‌های اصلی موسسه دانشمند به کارگیری توان شرکت‌های دانش بنیان در جهت محرومیت‌زدایی و همراستا با سیاست‌های کلی بنیاد مستضعفان است.

کد خبر 5215608

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قلعه گنج آب آشامیدنی مناطق محروم شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی انتخابات 1400 طرح کنترل چاقی دانش اموزان کوچ کیفیت هوای تهران سازمان امداد و نجات هلال احمر وضعیت معابر پلیس راهور بنیاد شهید و امور ایثارگران متروی تهران آب شرب سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان

تاک معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سیزده هزار دانش اموز در رقابتی با موضوع نوجوان سالم ثبت نام کردند که ۲۲ هزار اثر در جشنواره پذیرفته شد و در نهایت امروز ۲۵۴ برگزیده تقدیر میشوند که تابستان امسال هم برگزیدگان کشوری معین میشوند.

وی افزود: سال قبل دانش آموزان کرمان ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند و امسال نیز در ۹ رشته مثل نقاشی فیلم موشن‌گرافی ایده پردازی هوش مصنوعی کتاب مقاله داستانک رقابت امکانپذیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران