Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:59:17 GMT

موزه سنگ و سنگواره در ایلام افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۷۵۰۸

موزه سنگ و سنگواره در ایلام افتتاح می‌شود

ایسنا/ایلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افتتاح موزه خصوصی سنگ و سنگواره و مخزن اشیای تاریخی در ایلام به مناسبت فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی با حضور مسئولان استان خبر داد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی، با حضور مسئولان استان موزه خصوصی سنگ و سنگواره و همچنین مخزن اشیای فرهنگی تاریخی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موزه خصوصی سنگ و سنگواره در ایلام در یکی از فضاهای ساختمان اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای استان با مساحتی بیش از ۱۰۰ مترمربع برای نمایش آثار احداث شده ساماندهی، بهسازی، ایمن سازی و تجهیز شده است، تصریح کرد: هدف از ایجاد و تجهیز نخستین موزه خصوصی سنگ و سنگواره در استان، ارتقای علاقه‌مندی جامعه به دانش زمین‌شناسی و آشنایی عموم بازدیدکنندگان با زیبایی‌های منحصر به فرد سنگ‌ها، فسیل‌ها و کانی‌های استان و همچنین تعامل بین مدرسه، دانشگاه و ارتقا سطح آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت:  در این مجموعه خصوصی با  ۶  سال تحقیق و بررسی، بیش از چهار هزار قطعه سنگ و همچنین کانی‌های مختلف به دست آمده و این موزه می‌تواند یکی از اولین و کامل‌ترین موزه‌های سنگ موجود در استان باشد.

شنبه‌زاده تصریح کرد: تعداد مجموعه آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده ۹۰۳ قطعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد

بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می‌توانند از امروز به شکل اینترنتی بلیت موزه‌ها را تهیه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد:  با توجه به استقبال و حضور پرشمار گردشگران از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، به ویژه در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی با هدف تسهیل تهیه بلیت، گردشگران می‌توانند از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آپ، تاپ، تفریحاتی و علاءالدین تراول اقدام به خرید اینترنتی بلیت موزه‌ها کنند. 

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلمان و استادان دانشگاه

بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه  در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت تا دیگر صف‌های طولانی شکل نگیرد.

یکی از ویژگی‌های خرید بلیت به شکل اینترنتی اطلاع از تعطیلی موزه‌ها هنگام خرید است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان