Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات وین حاصل شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی و تصمیم گیری در پایتخت‌هاست.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات جاری در وین امروز (چهارشنبه) و پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: این نشستی است که در پایان بیش از دو هفته مذاکرات برگزار خواهد شد و یک جمع بندی صورت خواهد گرفت و مجددا هیأت‌ها برای مشورت به پایتخت‌ها مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، افزود: در دو هفته گذشته که دور چهارم مذاکرات بود، به نظرم پیشرفت‌های خوبی انجام شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است که امیدواریم در چند روز آینده صورت بگیرد و در دور بعدی که برای مذاکرات خواهیم آمد، بتوانیم درباره آن مسائل ان‌شاءالله به یک جمع بندی برسیم.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و با حضور نماینده اتحادیه اروپا بعدازظهر فردا چهارشنبه در وین برگزار می‌شود.

معاون وزیر خارجه درباره دیدار‌ها و نشست‌های کارگروه‌ها در طول دو هفته اخیر نیز خاطرنشان کرد: نشست‌ها فشرده بود و در همه سطوح به صورت دوجانبه و چند جانبه و بین هیأت‌های مختلف و در سطوح کارشناسی و در سطح بنده نشست داشتیم و در طول بحث‌ها تلاش کردیم درباره موضوعاتی که مورد اختلاف است به جمع بندی برسیم و اختلافات را رفع کرده یا هر چه کمتر کنیم.

رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در وین اظهار داشت: الان در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم جمع بندی کلی داشته باشیم. چند موضوع کلیدی هست که باید حل شود. روی بقیه موارد توافق وجود دارد روی متن‌ها نگارش خوبی صورت گرفته است و الان موقعی است که یک رجوع مجدد به پایتخت‌ها انجام و مشورت‌های آخر انجام شود و ان‌شاءالله بعد از آن مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

دور جدید رایزنی‌ها در وین به منظور احیای برجام از ۱۷ اردیبهشت ماه از سر گرفته شد و از آن روز این رایزنی‌ها در پایتخت اتریش و در سطوح مختلف در جریان است و براساس اظهارنظر مقام ارشد وزارت خارجه ایران، به مرحله مذاکره درباره متن رسیده است.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفتگو‌ها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار و هیأت‌های توافق کردند که دوباره گفتگو‌ها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت‌های ایران و ۱+۴ در جلسه‌ای دوباره گردهم آمدند و بعد از آن به پایتخت‌ها برگشتند و مقرر شد دور جدید نشست روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شود که این نشست نیز برگزار شد.

پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه، بلافاصله رایزنی‌های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس آغاز شد و کماکان در جریان است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عباس عراقچی معاون وزارت خارجه وزارت امور خارجه نشست کمیسیون مشترک برجام چند موضوع کلیدی اردیبهشت ماه پایتخت ها وین برگزار رایزنی ها جمع بندی مقرر شد هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی گفت: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد. 

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود. 

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • ژاوی: برای فصل بعد همه باید پیشرفت کنیم/ «لِوا» الگوست
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود