Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه دست داشتن در حمله سایبری به شرکت نرم افزاری سولارویندز که به هکرها دسترسی به بخشهای بزرگی از دولت آمریکا و همچنین صدها شرکت دیگر را داد، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه تلگراف، سرگئی ناریشکین، مدیر سازمان جاسوسی اس.وی.آر روسیه اظهار کرد اتهامزنی‌های آمریکا و انگلیس درخصوص اینکه سازمان او دستور به اجرای این هک را داده موجب "خوشحالی" او شده است اما مسئولیت داشتن در قبال آن را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: "این ادعاها مثل یک رمان کارآگاهی بد هستند." این هم‌پیمان نزدیک ولادیمیر پوتین به بی.بی.سی اظهار کرد، نمیتواند ادعا کند "دستاوردهای خلاقانه دیگران" مال او هستند.

دولتهای آمریکا و انگلیس علنا سرویس اطلاعاتی اس.وی.آر روسیه را متهم به دست داشتن در این حادثه از طریق یک گروه هکری شناخته شده با نام "Cozy Bear" که سابق بر این با دولت روسیه ارتباط داده شده بود، کردند.

آنها ادعا کردند که این گروه شرکت سولارویندز را در سال ۲۰۱۹ هک کرده و سپس از نرم افزار نظارت فن آوری اطلاعات این شرکت برای دسترسی یافتن به سازمانهای دولت آمریکا از جمله وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری استفاده کرده است.

این حمله در ماه دسامبر کشف شد و کارشناسان گفتند اسناد و مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه هکرها از این نفوذ برای رهگیری ایمیل‌ها و فایلها برای مدت بالغ بر ۹ ماه استفاده کرده‌اند.

ناریشکین تاکید کرد، ممکن است این هک کار سرویسهای اطلاعاتی غربی باشد.

او به یک سری اسناد افشا شده از سوی ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اشاره کرد که توضیح دادند آژانسهای جاسوسی غربی برای اجرای کمپینهای جاسوسی سایبری خودشان تلاش کرده‌اند.

او گفت: من نمیخواهم ادعا کنم که این حمله سایبری از سوی یک سازمان آمریکایی اجرا شده اما تاکتیکها مشابه هستند.

ناریشکین همچنین از رد کردن صحبت جان ساورز، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی ام.آی.۶ انگلیس مبنی بر این که تنها حدود ۱۰ درصد از عملیاتهای جاسوسی روسیه در اروپا کشف شده اند امتناع کرد. او گفت: هر کشوری که واقعا قدرتمند و مستقل است باید یک سرویس اطلاعاتی قدرتمند داشته باشد.

او ادامه داد، "شروع به مکاتبه" با همتایانش در سازمان ام.آی. کرده است و دو سازمان شروع به فرستادن پیامهای "محترمانه و مودبانه" به یکدیگر کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسیه انگليس شرکت سولار ویندز آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند

به گزارش جماران؛ محمود مرداوی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته است تصمیم لازم برای رسیدن به توافق آتش‌بس را اتخاذ کند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین نوشت: مرداوی افزود: موضع (رژیم) اسرائیل در صورت جدی بودن در مسیری که به توافق منتهی می‌شود، روز شنبه آزمایش خواهد شد.

این عضو ارشد حماس همچنین درباره نقش آمریکا برای فشار آوردن به رژیم صهیونیستی برای پذیرش آتش بس نیز گفت: نیاز است که آمریکا بنیامین نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق شود، چرا که توپ در زمین آمریکا است و تقاضا ساده است؛ اعمال فشار بیشتر.

مرداوی افزود: بدون فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی این دور از مذاکرات نیز بدون نتیجه خواهد بود و در همه موارد دلیل شکست، لجاجت نتانیاهو بوده است.

پیش تر شبکه الحدث عربستان سعودی به نقل از منابعی مدعی شده بود که حماس با دو مرحله پیشنهادی مصر برای توافق آتش بس موافقت کرده و کار روی مرحله سوم برای پایان دادن به جنگ متمرکز است.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفت وگو با تارنمای العربی الجدید اعلام کرد که قاهره توانسته به شکل قابل قبول و رضایت‌بخشی در مورد طرح آتش‌بس در غزه دست‌ یابد و آن را به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده و خواستار ضمانت‌های واضح آمریکا در مورد آن شده است.

جنبش حماس اعلام کرد که هیات این جنبش در قاهره متشکل از خلیل الحیه، زاهر جبارین و محمد نصر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی