Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، مهدی جمالی نژاد صبح امروز در نشست شهرهای جهانی صنایع دستی که با حضور شهرداران شهرهای جهانی و فرمانداران روستاهای جهانی صنایع دستی به میزبانی استان یزد در شهرستان میبد برگزار شده است، با بیان این‌که یزد استان ویژه‌ای  در حوزه صنایع دستی است، اظهار کرد: شهرداران این استان، در یک شهر اسطوره‌ای کار می‌کنند و باید بدانند که شهرهای شما بی‌جهت شهر جهانی نشده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ ماموریت دارند و همه حوزه‌ها به نوعی با شهرداری‌ها عجین شده و قرار است ماموریت‌های دیگری به شهرداری‌ها اضافه شود.

معاون وزیر کشور با بیان این‌که شهرها و روستاهای زیبا و اقلیم متنوعی در کشور ایران وجود دارد، گفت: پتانسیل‌های زیادی در حوزه گردشگری وجود دارد و ظرفیت بسیار زیادی نیز داریم که  در مقابل توسعه شهرها باید در خصوص مدیریت دانش و به کارگیری افراد خلاق و توسعه صنایع دستی بگوشیم.

این مسئول با بیان این‌که متاسفانه ما در چند سال اخیر با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی روبرو شدیم، گفت: بعد از همه این حوادث، کرونا اتمام حجتی بود که نشان داد شرایط بسیار سخت شده است، اما در این باره چه کسی باید کمک و حمایت کند؟

وی با بیان این‌که بیشتر به اسم شهر جهانی صایع دستی هستیم و باید بیشتر کمک کنند، تصریح کرد: صنایع دستی، صنعتی پاک است و به محیط زیست آسیبی نمیزند در حالی که از صنایع بزرگی مانند فولاد محیط زیست را مخدوش می‌کنند.

جمالی‌نژاد با اشاره به سهولت در ایجاد، توسعه و جابجایی صنایع دستی خاطرنشان کرد: صنایع دستی ظرفیت بسیار مطلوبی است چرا که هر خانه می‌تواند یک کارگاه و هر کارگاه یک کارخانه باشد از طرفی سهولت در انتقال دانش و فروش آن منجر شده که بتوانیم همه اقشار خصوصا کودکان کار و زنان بی‌سرپرست را درگیر کنیم که این موارد جدای از وظایف شهرداری‌ها نیست.

معاون وزیر کشور با تاکید بر این‌که باید دبیرخانه شهرها در میبد مستقر باشد، گفت: یک نفر باید دبیرخانه باشد تا مسائل و مشکلات و چالش‌ها را دنبال کند و یک مجموعه برای کمک و حمایت و ایجاد فضا برای اقدامات را باز کند.

وی به مشکلا ت و مسائل اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: بحث‌های حاشیه نشینی و  مشکلات اشتغال و سایر مشکلات ریشه در اشتغال دارد و شهرداران می‌توانند جریان‌ساز رفع این مشکل باشد.

جمالی نژاد با باین این‌که صنایع دستی بستر بسیار اماده و مهیایی برای رفع مشکلات اجتماعی خصوصا اشتغال است، تصریح کرد: متاسفانه ما هنوز از این بسترها به خوبی استفاده نکردیم لذا باید شهرداران با در نظر داشتن این که از این مشکلات جدایی ندارند، صنایع دستی را مورد نظر قرار دهند.

معاون وزیر کشور با اشاره به این‌که همه هنرمندان شهرهای جهانی و صنایع دستی خود را ارئه نمی‎دهند، خواستار شد: خواهشی دارم که شهرداران حمایت مدیران شهری از صنایع دستی را نهادینه کنند و صنایع دستی را خریداری کنند چرا که یک ارگان به تنهایی نمیتواند پیش برنده و حلال این مشکلات باشد.

وی با بیان این‌که تنوع بسیار بالایی در رشته‌هایی صنایع دستی تا بیش از ۳۵۰ رشته وجود دارد، گفت: هر ساله این ظرفیت‌ها در حال ریزش هستند و مورد استفاده قرار نمیگیرند لذا ضروری است که دستگاه های دیگری در کنار شهرداری مانند ادارات اموزش و گرورش ورود کنند و این ظرفیت را گسترش داده و زمینه را برای ارتقای فناوری و کارافرینی در کنار درس، گسترش دهند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: جمالی نژاد معاون وزیر کشور شهرداران استان یزد خبرگزاری فارس معاون وزیر کشور صنایع دستی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد