Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:03:19 GMT

حقیقت ماجرای دو پروژه عظیم پتروشیمی چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۸۲۹۹

حقیقت ماجرای دو پروژه عظیم پتروشیمی چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اخیرا خبری دردناک در برخی رسانه‌ها منتشر شد که قلب هر ایلامی را به درد می‌آورد؛ اما حقیقت ماجرا چه بود؟ در این گزارش به سراغ مسوولین رفتیم تا چند و چون انتقال دو طرح بزرگ «اتیلن اکساید» و «اتین‌پروپیلن» که به گفته رسانه‌ها خوارک آن‌ها از واحد الفین تأمین می‌شد و می‌توانست ۶ هزار جوان ایلامی را صاحب شغل کند را مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی است که خبر انتقال دو طرح بزرگ که می‌توانسته منبع ارتزاق ۶ هزار خانوار ایلامی باشد و انتقال آن به یک استان دیگر، قلب هر ایلامی را به درد می‌آورد آن هم در روزهایی که مردم ایلام در یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور به سختی روزگار می‌گذرانند و جوانانش بیش از هر جوان ایرانی در منزل از مدرک لیسانس و دکتری دارند خبری دشوار است.

اگر یک ایلامی باشید شاید پس از گفتن جملاتی مثل: «مسوولین ما قوی نیستن!» ، «وزیر کرمانشاهیه» و نهایتا گوش کردن یه یک آهنگ غمگین و خوردن یک لیوان چایی غلیظ بیخیال قضیه می‌شوید.

پس از دریافت این خبر به سراغ مسوولین رفتیم تا صحت خبر و جزئیات بیشتر را جویا شود.

در ابتدا با مسوولین زیادی گفت‌وگو داشتیم تا بالاخره یک نفر این موضوع را گردن بگیرد و پاسخی برایش داشته باشد؛ یکی از مسوولینی که در این رابطه حاضر به گفت‌وگو شد معاون اقتصادی استانداری ایلام بود.

دو پروژه در ابتدا هم متعلق به استان کرمانشاه بوده‌اند

رستم‌زاد معاون اقتصادی استانداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این دو پروژه در ابتدای کار هم متعلق به استان کرمانشاه بوده‌اند و در این رابطه انتقالی صورت نگرفته است.

وی افزود: این که وزیر اهل کرمانشاه باشد و دو پروژه به این استان داده شود به این معنی نیست که پروژه‌ها به استان ایلام تعلق داشته‌اند.

معاون اقتصادی استانداری ایلام در ادامه تصریح کرد: خوراک این دو طرح از خط اتیلن غرب تأمین شده و ربطی به الفین ایلام ندارد؛ در حال حاضر پتروشیمی ایلام با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است؛ در نتیجه این پالایشگاه عملا امکان تأمین خوراک برای این طرح‌ها را ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت تکمیل پروژه‌های قبلی پتروشیمی استان ایلام، امکان احداث پروژه‌های جدید مانند «اتیلن اکساید» و «اتین‌پروپیلن» که اکنون به دغدغه اصحاب رسانه تبدیل شده نیز در استان ایلام وجود دارد و این پروژه‌ها مختص استان کرمانشاه نیستند.

در خصوص شایعات اطلاعات دقیقی ندارم

نجفی مدیر پتروشیمی ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پروژه‌ای که اختصاصی شرکت پتروشیمی ایلام باشد به استان دیگری داده نشده و سرمایه گذاری در استان‌های همجوار نافی توسعه و سرمایه گذاری در این استان با ظرفیت‌های بیشمار خدادادی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیست.

وی بیان کرد: در خصوص شایعات اطلاع دقیقی ندارم و در حال حاضر بیشتر به دنبال تکمیل چرخه کاری پتروشیمی ایلام هستیم. 

مدیر پتروشیمی ایلام در ادامه گفت: وزیر نفت کنونی و هیچکدام از وزرای نفت لجاجتی با ایلام نداشته‌اند و بیشترین حجم سرمایه گذاری نظام و دولت‌ها در استان ایلام، مربوط به حوزه نفت و گاز و پتروشیمی بوده و بنده هم هیچ اختلافی با نمایندگان استان ندارم و نمایندگان استان را پیگیر و دلسوز می‌بینم و خود را به عنوان یک سرباز حوزه صنعت و یک شهروند ایلامی ملزم به همراهی و تعامل برای پیشرفت استان می‌دانم.

حال این سوال پیش می‌آید که چرا رسانه هایی که خود ادعای حرفه‌ای بودن دارند، بدون هیچ تحقیقی اقدام به تشویش اذهان عمومی و ایجاد نارضایتی در مردم کرده‌اند؟ به راستی این سیاه نمایی و بازی با احساسات عمومی از سوی کسانی که از قضا سابقه‌ی درخشانی هم در زمینه انتشار این قبیل اخبار در کارنامه خود دارند با چه هدفی صورت گرفته؟ آن هم درست در شرایطی که کشور به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شده و نیاز به امید بیش از هر زمان دیگری در جامعه احساس می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: پتروشیمی ایلام اعتراض مردم پتروشیمی ایلام استان ایلام پروژه ها دو پروژه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد