Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:26:26 GMT

تشویق به فرزندآوری یکی از عوامل مهم در توسعه کشور است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۸۳۱۸

تشویق به فرزندآوری یکی از عوامل مهم در توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، اسماعیل شفاعی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در پی تصویب نامگذاری سی ام اردیبهشت به عنوان «روز ملی جمعیت»، ضمن اشاره به سابقه این مصوبه گفت: به پیشنهاد سازمان ثبت احوال و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، مقرر شد ۳۰ اردیبهشت ماه، مصادف با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «روز ملی جمعیت» در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سیاست‌های کلی جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری در سی‌ام اردیبهشت سال ۱۳۹۳ ابلاغ شد، به ضرورت افزایش و ابعاد مختلف جمعیت از جمله فرزندآوری، تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده، بهداشت باروری، ترویج سبک زندگی ایرانی– اسلامی، توانمندسازی جوانان، تکریم سالمندان و... توجه شده است.

شفاعی ادامه داد: اکنون که در آستانه هفتمین سال از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت هستیم، سؤال این است که روند اجرایی شدن این سیاست‌ها در سال‌های اخیر چگونه بوده است؟

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ضمن تأکید بر نقش دستگاه های فرهنگی در روند اجرای سیاست‌های ابلاغی گفت: شورای فرهنگ عمومی در راستای اجرای وظایف فرهنگی خود طی ۴ جلسه در سال ۱۳۹۹ (جلسات ۷۴۷، ۷۴۸ ، ۷۴۹ و ۷۵۰) به این مهم رسیدگی جامع داشته که از نتایج آن، تهیه پیش نویس سند ارتقای فرهنگ ازدواج و فرزندآوری است.

وی گفت: در این سند که در مرحله پیش نویس است و هم اکنون نیز دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در حال دریافت نظرات تکمیلی اعضای محترم شوراست، به اهمیت ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری به عنوان یکی از عوامل مؤثر در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و دستیابی به تمدن نوین اسلامی اشاره شده است.

شفاعی همچنین به بخشی از همکاری‌های تعیین شده توسط دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد: به عنوان مثال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه مجری، با همکاری و هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، سازمان صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی، اقدام به پشتیبانی از تولید محصولات فرهنگی و هنری با موضوع ترویج ازدواج و افزایش متوازن جمعیت و همچنین ترغیب برای داشتن خانواده کامل کرده است.

مدیرکل دبیرخانه شورا از دیگر اهداف این سند، برگزاری جشنواره فیلم خانواده با هدف ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، انتشار مقالات و پژوهش‌های مرتبط با موضوع ارتقای فرهنگ ازدواج، تکریم خانواده و افزایش متوازن جمعیت در نشریات و کتب را برشمرد.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم ضمن همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط برای اجرای کامل سیاست‌های کلی جمعیت، شاهد ارتقای فرهنگ ازدواج در بین جوانان میهن اسلامی‌مان باشیم که این امر نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موجب افزایش سرمایه اجتماعی کشور خواهد شد.

کد خبر 5215733 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری شورای فرهنگ عمومی فرزند آوری افزایش جمعیت مقام معظم رهبری ترجمه تجدید چاپ جهاد دانشگاهی مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی انتشارات معین فلسطین کتابستان معرفت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اسرائیل نشر افکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور بزرگداشت فردوسی تازه های نشر دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی سیاست های کلی جمعیت فرهنگ ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده "تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی" که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

گفتنی است، خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهاد‌های مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع‌های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

یادآور می‌شود، پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند