Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:08:02 GMT

آغاز بهاره کتاب از ۱۷ خرداد ماه در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۸۸۸۵

آغاز بهاره کتاب از ۱۷ خرداد ماه در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا اسماعیلی با اشاره به برگزاری بهاره کتاب در سال ۱۴۰۰ گفت: کتابفروشی‌ها در جایگاه پاتوق‎‌های فرهنگی نقش مهمی در حلقه نشر و گسترش فرهنگ دارند و طرح بهاره کتاب که هفدهمین طرح فصلی کتاب است، در راستای سیاست‎‌های معاونت امور فرهنگی برای حمایت از حلقه‎‌های نشر به ویژه کتابفروشان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره زمان برگزاری طرح فصلی کتاب گفت: این طرح از ۱۷ خرداد در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز می‌‎شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‎کند. در این طرح کتابفروشی‎هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‎توانند کتاب‎های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

تاکنون بیش از ۱۶ طرح فصلی کتاب برگزار شده است و در آخرین دوره نیز تعداد ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت داشتند.

کد خبر 5215780 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب و کتابخوانی ترجمه مقاومت فلسطین تجدید چاپ فلسطین رژیم صهیونیستی جهاد دانشگاهی نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتشارات معین کتابستان معرفت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اسرائیل نشر افکار بزرگداشت فردوسی تازه های نشر سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل

پلیس نیویورک در پی یورش خود به دانشگاهها برای سرکوب تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک و رفتارهای خشونت آمیزش اعلام کرد: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه بیش از ۲ هزار تظاهرات در سراسر شهر نیویورک برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ادوارد ای. کابان رئیس پلیس نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری گفت: اداره پلیس از ۷ اکتبر به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اعتراض در سراسر شهر پاسخ داده است.

کابان تصریح کرد: «از زمان حمله ۷ اکتبر، پلیس نیویورک به بیش از ۲۴۰۰ اعتراض و تظاهرات در سراسر شهر پاسخ داده است.»

رئیس پلیس نیویورک اضافه کرد: از این تعداد تظاهرات حدود یک‌هزار و ۱۰۰ مورد مربوط به وضعیت در اسرائیل و فلسطین است و در هر مورد ما برای ایمن نگه داشتن معترضان و محافظت از حقوق متمم اول آنها تلاش کرده ایم.

او گفت: این کار آسانی نیست، اما مردان و زنان پلیس نیویورک کار خود را به خوبی انجام داده اند.

کد خبر 749839

دیگر خبرها

  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل
  • آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی»
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • شروع مراسم دیدار معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی