Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده‌ای خائن و ترسو و میدان ندیده «شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آیت الله سید نصیر حسینی در نشست با مسئولان سپاه عشایر و همچنین آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز بسیج عشایری اظهار کرد: عشایر قشر بزرگ و موثری در زندگی ما هستند علاوه بر این که با عزت زندگی کردند از استقلال کشور در هر برهه‌ای دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زندگی آنها عبرت برای دیگران است که می‌توان با پاکی هم زندگی خود را ادامه داد و هم به جامعه خدمت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: عشایر پیشگام مبارزه با طاغوت بودند و برای پیروزی انقلاب خون دادند و مبارزه کردند و امروز حاکمیت را از آن خود می‌دانند و حاکمیت و دولت هم باید به عشایر خدمت کنند.

حسینی گفت: در گذشته حاکمیت با عشایر بیگانه بود عشایر زندگی مستقلی داشتند و هیچ خدمتی به آنها ارائه نمی‌شد و خودشان منابع مالی و مایحتاج زندگی را تامین می‌کردند و مشکلات را خودشان بدون کمک دولت برطرف می‌کردند.

وی افزود: عشایر همیشه قشر مولد بوده و سربار جامعه نیستند جامعه عشایری تولیدگر بوده و در اثنای کار و تولید باعزت زندگی کرده و استقلال و عزت خود را تاکنون حفظ کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر هیچگاه زیر بار ظلم ستم نرفتند و عزت خود را نفروختند و اعتقادات و غیرت دینی آنها محفوظ مانده است در حالی که با گذر زمان بسیاری از اقشار در حوزه دین خودباخته شدند و دین باوری آن ها کمرنگ شد یا باورها را از دست دادند.

وی ادامه داد: عشایر هنوز با باورهای محکم دینی زندگی می‌کنند پوشش‌های غیر دینی بر آنها غلبه نکرده و با همان غیرت عشایری زنان و دختران آنها عفت و پاکدامنی خود را حفظ کرده‌اند.

حسینی با تبریک روز ۲۹ اردیبهشت به جامعه عشایری کشور گفت: در زمینه حمایت از کشور و نظام بسیاری از اقشار خودباخته شدند هر چند شعار ملی می دهند اما به ظاهر ملی هستند و حرف و عمل آنها یکی نیست.

امام جمعه یاسوج گفت: خود فروختگان و بدخواهان داخلی برای خیانت به کشور  شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دهند اینها کسانی بودند که هرگز در میدان حضور نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شعار جانم فدای ایران شعاری تو خالی بود تا ما را از دشمن غافل کند یادآور شد: دشمن امروز ما صهیونیست‌ها هستند که مردم مظلوم فلسطین را به فجیع‌ترین وضع و با مدرن ترین سلاح ها کشت و کشتار می کنند.

وی گفت: به این عده که شعار توخالی سر می‌دهند باید گفت اگر مسلمان نیستید باید انسان و آزاده باشید هر چند انسان های آزاده در سراسر جهان شعار علیه جنایت صهیونیست‌ها می‌دهند.

حسینی در خاتمه به موضوع آموزش و پرورش عشایری اشاره کرد و گفت: آموزش دانش آموزان عشایری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند بهداشت آنها نباید مغفول بماند و امنیت عشایر در هر حال تامین شود اجازه ندهیم سارقان زندگی آنها را ناامن کنند تا در کمال آرامش به کار و تولید ادامه دهند و این فرهنگ عشایری همچنین ادامه داد پیدا کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان استان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری

هدایت مهر  در بازدید از مناطق عشایری شهرستان تفتان بخش گوهر کوه و نازیل این شهرستان گفت: عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی تشریح کرد با حداقل شدن مشکلات اما راه های دسترسی مدارس عشایری و پیگیر تقسیم آرد بین عشایر با توجه به شرایط جوی ،آبرسانی و عشایری که دارای مشکل می باشند.

هدایت مهر مدیر عشایر شهرستان تفتان گفت: با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر تفتان نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز، شیر، پشم، کرک و مو  صنایع دستی دارند

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان تفتان گفت؛ ضمن بازدید و توجه به ویژه به قشر عشایر دستور داد هر چه سریعتر مشکلات عشایر شهرستان تفتان حل گردند
چرا که عشایر ذخایر انقلاب می باشند. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی،  مسابقه برترین قوچ ، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در حوزه میراث فرهنگی و طرح آبرسانی، جاده و نصب تابلو در منطقه کله شهتوت را از مدیر راهداری تفتان خواستار شد که در بازدید های آتی نصب تابلوها و همکاری بامری بخشدار نازیل را بصورت جدی و نگاه ویژه به مناطق عشایری و همکاری با مسئول عشایر و مکتوب مستندات را به فرمانداری ارسال نماید 

 شهنوازان گفت: ما مدیران جهادی در رفع مشکلات مردم را تحسین و حمایت می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • ورود فرمانده کل ارتش ایران به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد