Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:42:28 GMT

اختصاص قطعه ای مخصوص هنرمندان کرمانی در آرامستان جدید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۸۹۴۰

اختصاص قطعه ای مخصوص هنرمندان کرمانی در آرامستان جدید

ایسنا/کرمان شهردار کرمان از بررسی و ارائه طرح آرامستان هنرمندان از سوی مشاور طرح خبر داد.

"سیدمهران عالم‌زاده" با بیان اینکه بزرگ‌ترین پارک گردشگریِ کشور در دو فاز در این منطقه در حال ساخت است که محدودۀ آرامستان هنرمندان در یک فاز آن قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به ساخت این پارک در این محدوده، سامان‌دهی آرامستان هنرمندان می‌تواند علاوه بر سامان‌ دادن این آرامستان برای دفن هنرمندان کرمانی، این منطقه را به جاذبۀ گردشگری نیز تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین منظور می‌توان برای مفاخر و هر هنرمندی که در چارچوب قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان هنرمند در این آرامستان دفن می‌شود، یادمان و المان‌هایی ساخت که باعث جذب گردشگر هم باشد.

شهردار کرمان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود تا یادمان و المان‌هایی هم برای خواجو، حافظ و سعدی طراحی در مجاورت آرامستان هنرمندان اجرا و نصب کنیم که خود این کار نیز در جذب گردشگر به این منطقه مؤثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، عالم‌زاده بر ساخت یک آمفی‌تئاتر روباز در این محدوده تأکید کرد و ادامه داد: ساخت یک آمفی‌تئاتر روباز در این محدوده نیز باید در طرح دیده شود؛ ضمن اینکه باید یک گالری هم ساخته شود تا آثار هنرمندان دفن‌شده در آرامستان هنرمندان، در این گالری به نمایش گذاشته شود.

وی بر لزوم ارتباط هرچه نزدیک‌تر عناصر طبیعی با سایت هنرمندان تأکید کرد و افزود: طرح ارایه‌شده ازسوی مشاور باید از لحاظ بصری بیشتر بررسی شود.

شهردار کرمان افزود: برای اجرای طرح نهایی و سامان‌دهی آرامستان هنرمندان، نیاز است علاوه بر بررسی فنی ازسوی کارشناسان شهرداری، نقطه‌نظرات هنرمندان را بشنویم تا از نظرات آن‌ها برای سامان‌دهی بهتر آرامستان، استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قطعه هنرمندان كرمان آرامستان هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد

تین نیوز

مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، «امیر حمزه» مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز کار ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بخش نهایی این خط ریلی است که از رباط پریان شروع و تا شهرک صنعتی و فرودگاه هرات امتداد می‌یابد.

قرارداد ۵۳ میلیون دلاری ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات با حضور «ملابرادر» معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات حکومت طالبان و همچنین «ایالیا کازاکوف» معاون راه آهن روسیه ماه گذشته امضا شد.

راه‌ آهن هرات-خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن که از راه آهن خواف-هرات  ۴۷ کیلومتر طول دارد به عنوان بخش نهایی از این پروژه، افغانستان و ایران را به بازار‌های بین‌المللی متصل می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند