Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:49:01 GMT

۶۳ هزار بهره‌بردار لرستانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۹۵۸۱

۶۳ هزار بهره‌بردار لرستانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند

ایسنا/لرستان رئیس بیمه محصولات کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۶۳ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف کشاورزی استان محصولات خود را بیمه کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود ۳۲ هزار مربوط به بخش زراعی است.

فتح‌الله رفیعی در جلسه بیمه محصولات کشاورزی که امروز 28 اردیبهشت ماه برگزار شد با اشاره به اینکه در سال زراعی جدید بیشتر از ۶۳ هزار بهره‌بردار در زیر بخش‌های مهم اقدام به خرید بیمه‌نامه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۲ هزار نفر در بخش زراعت اقدام به خرید بیمه‌نامه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کشاورزان به‌ویژه دیم کاران و آبی کارانی که از رودخانه‌ها و قنوات استفاده می‌کنند، نگران نباشند حتی نیاز به درخواست پرداخت خسارت نیست.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: اکیپ‌های کارشناسی ما به همراه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی شروع به بررسی و برآورد خسارت در جنوب استان کرده‌اند، این کار در پلدختر به اتمام رسیده است.

رفیعی اضافه کرد: تمام مزارع مورد بازدید و تا پایان فصل برداشت بررسی‌ها انجام و در کوتاه‌ترین زمان غرامت به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه کل حق بیمه دریافتی از زارعان شش میلیارد تومان است، عنوان کرد: این در حالی است که بالغ‌بر ٣٠ میلیارد تومان باید غرامت پرداخت کنیم.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان ادامه داد: ما به باغداران و زنبورداران هم که متحمل خسارات شده‌اند غرامت پرداخت می‌کنیم.

رفیعی در خصوص میزان بیمه پرداختی به کشاورزان اظهار کرد: در تمام جهان بیمه کشاورزی کمتر از ٨٠ درصد خسارت را جبران می‌کنند، اما در لرستان این رقم کمتر از ٦٠ درصد است.

وی تصریح کرد: درصد پرداختی حق بیمه در قراردادی که با کشاورزان و صندوق منعقد شده وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بيمه محصولات كشاورزي كشت ديم صندوق بیمه کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

ابوطالب شفقت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره برداری شده است، افزود: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۶.۵ برابر قبل بوده که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار، شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی لرستان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت افزود: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان