Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه هم اندیشی تبلیغات و اطلاع رسانی هفتمین جشنواره "وقف همیشه جاری در رشته خوشنویسی" اظهار داشت: این جشنواره از آبان ماه سال گذشته در کشور و در استان‌های مختلف در رشته‌های هنر‌های تجمسی، عکاسی، فضای مجازی، خبر و رسانه و خوشنویسی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدت ارسال آثار به این جشنواره در سراسر کشور تا ۲۰ فروردین بوده است، گفت: البته این مهلت در استان قزوین تا پایان ماه رمضان تمدید شده بود که خوشبختانه به همت همکاران و دستگاه‌های مختلف آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: این جشنواره در سه رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث و نسخ در قزوین برگزار شده که به اعتقاد متخصصان جزو جشنواره‌های پربار کشوری بوده و ارسال این تعداد آثار تنها در یک جشنواره سابقه داشته است.

مجیدی اضافه کرد: در این جشنواره ۶۲۳ اثر به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۷۵ اثر متعلق به بانوان بوده است.

وی اظهار داشت: این آثار در هفته جاری و آینده به صورت مجازی داوری می‌شوند و از این تعداد ۳۰۰ اثر به داوری مرحله دوم که حضوری انجام می‌شود، راه می‌یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به پنج آثار برگزیده در رشته‌های مختلف چهار میلیون تومان جایزه نقدی و علاوه بر آن هم به هشت نفر منتخب نیز جوایزی اهدا می‌شود.

مجیدی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره در صورت تایید ستاد کرونا در تیر ماه برگزار خواهد شد، افزود: البته این مراسم در صورت صادر نشدن مجوز به صورت مجازی برگزار و آثار برگزیده در چندین مکان هنری به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: داوران این جشنواره هم از افراد مطرح و خوش نام در حوزه خوشنویسی از سراسر کشور هستند که باید از زحمات و تلاش‌های آن‌ها در این زمینه تقدیر و تشکر دارد.

فرهنگ بهترین روش برای پرداختن به ایده‌ها و عقیده‌ها است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز گفت: فرهنگ بهترین روش برای پرداختن به ایده‌ها و عقیده‌ها است و استفاده از هنر خوشنویسی یکی از بهترین شیوه‌های پرداختن به موضوعات فرهنگی است.

اسماعیلی در هم اندیشی هفتمین جشنواره وقف همیشه جاری رشته خوشنویسی اظهار داشت: هنر دریچه‌ای به روشنایی است و بهترین روش برای پرداختن به ایده‌ها و عقیده‌ها است و اهمیت آن نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه خوشنویسی در هنر اهمیت زیادی دارد، یادآورشد: از خوشنویسی به عنوان یک هنر قدسی یاد می‌شود و از دیرباز مایع افتخار و مباهات ایرانیان بوده و خواهد بود.

اسماعیلی افزود: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی نقش بسیار مهمی را در زمینه خوشنویسی ایفا کرده و بزرگان و اساتید زیادی در این حوزه خواستگاه قزوینی داشته اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پیگیر ثبت قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور به صورت رسمی و قانونی هستیم که امیدواریم این اقدام با مساعدت وزارت میراث فرهنگی تحقق یابد.

وی اظهار داشت: شهر قزوین به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه‌های تجسمی و خوشنویسی تعیین شده و این موضوع در نامه‌ای از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد و برنامه‌های زیادی را برای این موضوع مشخص شده است.

اسماعیلی گفت: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی میزبان تنها رویداد ملی خوشنویسی در کشور است که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و تا به امروز پنج دوره آن نیز برگزار شده است.

وی افزود: جشنواره خوشنویسی وقف به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود که می‌تواند برای گسترش وقف با استفاده هنر اثرگذار باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز همراه جدی این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، انتخاب عنوان "وقف چشمه همیشه جاری" برای این جشنواره را بسیار هوشمندانه و قابل توجه دانست و گفت: وقف همواره جریان دارد و آثار آن تا ابد جاودان و ماندگار خواهد بود.

وی اظهار داشت: نباید نگاه کاملا جشنواره‌ای به این موضوع داشته باشیم و باید نتایج این جشنواره به خوبی بررسی شود و به صورت یک مطالبه سازی و جاری در جامعه دنبال شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جلسه هم اندیشی تبلیغات امور خیریه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر قهرمان ایران و مسعود نصیریان سرمربی وی که موفق به کسب مقام قهرمانی شد به گرمی استقبال کردند.


سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر مهریزی حریفان نامدار خود را از تهران و مازندران شکست داد و به مسابقات آسیایی راه یافت.


سید ابوالفضل حسینی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی نونهالان ایران جهت اعزام به مسابقات آسیایی پس از دو برد ۱۰ بر صفر و یک ضربه فنی برابر حریفانی از قم، گیلان و تهران در نیمه نهایی برابر کشتی گیر مازندرانی با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری دست یافت.


وی، در فینال نیز کشتی گیر کرمانی را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن شد.
مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتمسفر فوق العاده و استقبال بی نظیر هواداران فرانسوی WWE از رویداد بکلش / فیلم
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران