Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،  جلسه کارگروه صنایع خلاق فرهنگی هنری دانشکده هنر ومعماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با هدف زمینه سازی برای مشارکت تیم های خلاق دانشگاهی وحمایت معنوی و مادی  از اساتید مشاور فرهنگی در تیم های خلاق برگزار شد.  
دراین نشست،   سیدحسین محتشمی دبیر رویداد ملی صنایع خلاق وفناوریهای فرهنگی هنری استان ضمن تشریح رشته های مختلف این رویداد، خبر داد: با موافقت معاونت فرهنگی دانشجویی استان برای اساتید فعال که تیم های دانشگاهی در صنایع خلاق معرفی نمایند به ازای هرتیم یک امتیاز فرهنگی لحاظ وگواهی لازم از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه صادرخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه با هدف کشف و حمایت از استعداد های فرهنگی وهنری این رویداد ملی را برگزار می کند تا جوانان دانشگاهی به درامد های متناسب وارد شوند وخدمات فرهنگی هنری نیزارتقای پیدا کند، به تشریح جزئیات این رویداد ملی پرداخت و افزود: این رویداد ملی در دو مرحله استانی و کشوری در 28 رشته فرهنگی هنری و اجتماعی در چهار محور فعالیت های هنری فعالیت های صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع نرم فناوریهای فرهنگی و... برگزار می شود. شرکت دراین رویداد به شکل تیمی از 2 تا 6 نفر متشکل از اساتید، دانشجویان و کارمندان یا ترکیبی از سه گروه مخاطب دانشگاهی باید باشد.
محتشمی افزود: هرایده باید دارای سه ویژگی مهم باشد اول نوآوری. دوم فراگیری و سوم تجاری سازی و ظرفیت کسب و کار را دارا باشد. دراستان خراسان رضوی می توان ایده هایی برای ارائه خدمات بهتر به زایرین ویا سوغات مناسب فرهنگی با توجه به ظرفیت های بومی استان  ارائه کرد.  
وی عنوان کرد: پس از داوری به تیم های منتخب استان تا 2 میلیون تومان جایزه نقدی تقدیم می شود وبرای مرحله کشوری به تهران معرفی خواهند شد. علاقمندان دانشگاهی می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به سایت معاونت فرهنگی دانشجویی مراجعه نمایند یا با شماره 36630236 دفترمطالعات فرهنگی اجتماعی دانشگاه تماس بگیرند.
گفتنی است، دراین جلسه مقررشد دکتر صحراگرد به عنوان دبیر کارگروه هماهنگی لازم برای جذب تیم های دانشکده با همکاری مدیران گروهها وانجمن علمی ودفترفرهنگ اسلامی دانشکده بعمل آورد. همچنین مقررشد در سایت معاونت فرهنگی، نمایشگاه مجازی آثار هنری دانشجویان راه اندازی شود وبرای برپایی گالری دائمی پیگیری لازم به عمل آید.

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1096169 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی صنایع خلاق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی صنایع خلاق معاونت فرهنگی فرهنگی هنری صنایع خلاق رویداد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه / وای به حال دانشگاهی که بانوی اول عضو هیات جذب اساتیدش باشد