Web Analytics Made Easy - Statcounter

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مهمترین ارزشهایی که ذیل مفهوم حیات طیبه در عرصه های اجتماعی و سیاسی قابل طرح است، برخاسته از نظریه معنویت نبوی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، دکتر احمد شاکرنژاد در دهمین کنفرانس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت مقاله ای با موضوع تبیین و تشریح معنویت معطوف به آرمان‌های سند الگو ارائه کرد و گفت: در بخش آرمان‌های سند الگو دستیابی به جایگاه عبودیت و خلافت الهی از طریق تحقق حیات طیبه به عنوان آرمان این سند ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهبردی ترین مفهوم در این آزمان عبارت حیات طیبه است.

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: مقاله حاضر درصدد است تا این مفهوم کلیدی را در چارچوب نظریه معنویت مقام معظم رهبری که می توان نام آن را نظریه معنویت نبوی نامید تبیین کرده و نشان دهد مهمترین ارزشهایی که ذیل مفهوم حیات طیبه در این سند قید شده است برخاسته از این نظریه اجتماعی-سیاسی در عرصه معنویت است که علی رغم معنویت زاهدانه، عارفانه و قدیسانه برای خود آرمان تمدنی قایل است و برای تحقق این آرمان معنویت را به جای آنکه از جاده عزلت یا نخبه گرایی عرفانی بگذراند آن را در مسیر حمایت از مستضعفان، اخوت با مسلمانان، رویارویی مجاهدانه و قدرتمندانه با دشمنان، عزتمندی و قدرتمندی دیده و طالب قدرت معنوی برای ساخت تمدنی نوین بر اساس توحید است.

شاکرنژاد تاکید کرد: برای اثبات این مدعا ابتدا بر اساس آراء ابروزیو و شلدراک مدل معنویت نبوی طراحی شده و سپس با تحلیل مفهوم حیات طیبه و مفهوم معنویت در بیانات رهبری شواهدی در وجود نظریه معنویت نبوی در بیانات رهبری ارایه می شود در نهایت نیز با ایجاد ارتباط بین مفهوم حیات طیبه و ارزشهای مندرج ذیل آن در سند الگو با نظریه معنویت نبوی در بیانات رهبری ابتنای این آرمان بر نظریه خاص ایشان درباره معنویت نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه در خانه اندیشمندان علوم انسانی نقد و بررسی می‌شود.

این نشست با حضور داریوش رحمانیان، مقصود فراستخواه، آرش حیدری و سمیه توحیدلو برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷/۳۰ به صورت حضوری در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی است.

این نشست به همت انجمن جامعه شناسی ایران و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091620 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی