Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@19:03:08 GMT

هنر، نجات بخش نسل آینده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۰۶۲۳

هنر، نجات بخش نسل آینده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،  این تفاهم نامه در راستای همکاری های مشترک در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مهارتی در قالب تاسیس و راه اندازی دانشکده ی مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی، ایرانی و صنایع خلاق منعقد شده است.
بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، آموزشی و تحقیقاتی طرفین و توسعه همکاری ها به منظور مهارت افزایی مرتبط با موضوع دانشکده مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی ایرانی و صنایع خلاق از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 نامور مطلق رئیس واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه ی همکاری های مشترک با معاونت آموزش های عمومی و مهارتی بر عملیاتی کردن و اجرایی نمودن بندهای این تفاهم نامه تاکید کرد.
وی با اعلام آمادگی های همه جانبه برای همکاری با معاونت آموزش های عمومی و مهارتی بر راه اندازی هنرستانی به نام استاد محمود فرشچیان و توسعه ی مدارس عالی مهارتی هنری در سطح کشور تاکید کرد و گفت: با عنایت به تجربیات ارزنده دکتر بطحائی با همکاری هم  به گزاره های اجرایی و سیاست مدارانه ی خوبی می توان دست یابیم و راهکارهای مرتبط با آن را نیز تعیین نماییم.
وی همچنین از آمادگی همکاری با پایگاه های تابستانی مدارس سما، نیز خبر داد.

رئیس واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان دانشگاه آزاد اسلامی، در بخش هایی از سخنان خود به فعالیت های فرهنگستان هنر و اهتمام ویژه این مجموعه در حوزه ی آموزش اشاره داشت و خاطر نشان کرد: نهاد آموزش و هنر رابطه ی تنگاتنگی بایکدیگر دارند که بدون هم ناقص و ابتر خواهند بود. هنر به یاری آموزش آمده است تا فرآیندهای یادگیری و یاددهی را تسهیل نماید.
سپس بطحائی با تبریک انتصاب شایسته نامور مطلق به ریاست فرهنگستان هنر، حضور او را در واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان و فرهنگستان هنر به فال نیک گرفت و یادآور شد این انتصاب ظرفیت های همکاری را بیشتر خواهد کرد.
معاون آموزش های عمومی و مهارتی با تاکید بر مقوله مهم و اثر گذار آموزش به ویژه در سنین کودکی از اهمیت دروس هنر و تربیت بدنی در مدارس سخن گفت و افزود: آنچه که می تواند نسل آینده را نجات دهد، حس زیبایی شناسی و مقوله ی هنر و در گام دوم تربیت بدنی است. بی شک هنر نجات بخش نسل آینده است. هنر اصیل اگر فراگیر نشود، بی درنگ هنر غیر اصیل جایگزین آن خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تجربیات کشورهایی که توانستند از مدار توسعه یافتگی عبور کنند، عنوان کرد: این کشورها تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود را در برنامه ریزی برای سنین کودکی و به ویژه مقطع تحصیلی ابتدایی به کار بسته اند. ما نیز اگر بتوانیم در حوزه ی هنر و هنر آموزی برای کودکان برنامه ریزی های بنیادینی انجام دهیم ، قطعا شاهد جهش بزرگی خواهیم بود.  
 بطحائی نیز در این نشست با اعلام آمادگی همه جانبه معاونت آموزش های عمومی و مهارتی از دکتر نامور مطلق برای حسن همکاری هایشان قدردانی کرد.
تشکیل کارگروه و تنظیم برنامه ی عملیاتی برای اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه از جمله تاکیدات طرفین در این نشست بود.
توسعه و گسترش مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی و ایرانی، برگزاری رویدادهای مهارتی در بین دانش آموزان و دانشجویان، طراحی دوره های تخصصی آموزشی متناسب با سیاست های توسعه مهارت آموزی و اصل شایسته محوری، برگزاری رخدادهای علمی، پژوهشی و مهارتی مشترک و.... از جمله مفاد این تفاهم نامه بود.

در پایان این نشست، طرفین با حضور در تالار آیینه فرهنگستان هنر، تفاهم‌نامه مذکور را که متشکل از 7 ماده بود امضا کردند تا مفاد مطروحه آن قابلیت اجرایی پیدا کند.

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1096174 برچسب‌ها سید محمد بطحایی دانشگاه استاد فرشچیان تفاهم نامه همکاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سید محمد بطحایی دانشگاه استاد فرشچیان تفاهم نامه همکاری آموزش های عمومی و مهارتی هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان مدارس عالی مهارتی تفاهم نامه فرهنگستان هنر همکاری ها ی همکاری ی آموزش ی مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال