Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای پیشبرد اهداف شهرهای کشور به‌طور جدی نیاز به تبادل تجربیات میان تمام شهرداری‌ها بوده و مجاز نیستیم که تجارب دیگران را دوباره خود تجربه کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصراصفهانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه انتقال تجربیات مدیریت شهری اصفهان به زاهدان که در جریان سفر مدیران شهری اصفهان به سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف شهرهای کشور به‌طور جدی نیاز به تبادل تجربیات میان تمام شهرداری‌ها بوده و مجاز نیستیم که تجارب دیگران را دوباره خود تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های کلانشهر زاهدان افزود: در جریان سفر به این شهر تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی را از نزدیک دیدیم؛ زاهدان شهری سرزنده است و این سرزندگی منجر به نشاط و شادابی مردم می‌شود، هر دو شهر اصفهان و زاهدان را سرزنده می‌دانم که این امر منجر به رضایت مردم می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم تفاوتی میان دولت و شهرداری قائل نیستند و همه را در یک کفه می‌بینند، تصریح کرد: ورود به ۹ منطقه حاشیه‌نشین که روز گذشته از آن بازدید کردیم نقطه مثبت کارنامه شهرداری زاهدان است و خوشحالیم که مدیریت شهری پس از سال‌ها به آن ورود کرده و یقین بدانید که این اقدام به یادگار از دوره پنجم خواهد ماند.

وی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر اصفهان تحت تأثیر همدلی و وحدت میان ارکان مدیریت شهری، اتفاقات بزرگی رخ داد زیرا بر این باوریم که از روزهای محدودی که در اختیار ما قرار گرفته باید نهایت استفاده را کرد و نباید مشغول اتفاقات حاشیه‌ای شد.

نصراصفهانی اضافه کرد: لوایح شهرداری نهایتاً تا ۱۵ روز به تصویب شورا می‌رسد و در عین تضارب آرا میان شورا و شهرداری، حس همدلانه میان این دو تقویت شد و توفیقات زیادی به دست آوردیم.

وی افزود: همه ما سرنوشت مشترکی داریم و باید تلاش کنیم که نگاه بی‌اعتماد مردم به شهرداری‌ها را تغییر داده و این وجهه را برای خدمت بیشتر به شهروندان بازسازی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مردم سرمایه بزرگ شهرداری‌ها هستند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در هر شهر یکی از بزرگترین سرمایه‌داران هستند، اما اعتماد مردم بزرگترین سرمایه‌ای است که نباید ازدست برود لذا به همه مدیران توصیه می‌کنم آن را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم تفویض اختیار به مدیران توسط شورا، گفت: باید در انتخاب مدیران وسواس داشت، اما در استمرار آن چندان دلواپس نباشید زیرا سم مهلک برای مدیریت شهری این است که با شک و تردید به مدیران نگاه کند.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه اگر با وسواس بخواهیم شهر را مدیریت کنیم چیزی جز معطل ماندن کارها نتیجه ندارد، گفت: البته این به معنی فراموشی نظارت‌ها نیست.

وی با اشاره به لزوم صبوری در برخورد با مردم و ورود شهرداری‌ها به کارهای جسورانه، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دست به عصا پیش برویم، باید در اتاق خود بنشینیم و دست روی دست بگذاریم بنابراین لازم است پروژه‌های شهر را با جسارت به پیش برد و به پروژه‌هایی ورود کرد که بنیان آن برای آیندگان نتیجه‌بخش باشد تا مدیریت شهری جریان داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها باید به امور رفاهی کارکنان خود توجه ویژه داشته باشند زیرا دلگرمی و پاکدستی با موعظه محقق نمی‌شود، بلکه با ارتقای سطح رفاه کارکنان آن‌هم با گرفتن ایده از خود آن‌ها به‌دست می‌آید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان سرمایه سیستان و بلوچستان شورای اسلامی شهر شهرداری رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مدیریت شهری شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد