Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری دور دیگری از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، پایتخت اتریش بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به ارائه جزئیاتی درباره جلسه امروز (چهارشنبه) این کمیسیون پرداخت.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این بیانیه آمده است که نشست روز چهارشنبه (١٩ مه) کمیسیون مشترک به صورت حضوری و به ریاست انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی برگزار می شود و در آن نمایندگان انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان در این نشست به رایزنی های خود درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و بررسی چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهند داد.

 عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره این رایزنی ها اظهار داشت: در طول دو هفته گذشته و در جریان برگزاری دور چهارم مذاکرات وین پیشرفت‌های خوبی در جریان مذاکرات انجام شده است و چند موضوع کلیدی باقی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است.

وی در ارتباط با نشست امروز کمیسیون مشترک نیز گفت : امروز بعد از پایان بیش از دوهفته مذاکرات نشست جمع‌بندی خواهیم داشت و مجدداً هیئت‌ها  جهت انجام مشورت‌های بیشتر به پایتخت‌های سیاسی خود مراجعه می‌کنند.

عراقچی افزود: این مذاکرات در سطح کارشناسی و در سطح بنده انجام شد و در طول این بحث ها تلاشی  داشتیم که در  مورد موضوعات مورد اختلاف به جمع بندی برسیم ،اختلافات را رفع کنیم و یا کمتر کنیم و نتیجه آن این است که اکنون در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم.

 مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین همچنین تصریح کرد: چند موضوع کلیدی باید حل وفصل شود. در مورد بقیه موارد توافق وجود دارد. متن نگارش خوبی صورت گرفته و زمان آن است که یک رجوعی  به پایتخت ها داشته باشیم تا مشورت های آخر صورت بگیرد و بعد  انشاءالله مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

پربیننده ترین مذاکرات احیای برجام پیشرفت عمده‌ ای داشته است / احتمالا خبر مهمی منتشر می شود واکنش ظریف به کمک نظامی آمریکا به اسرائیل خبر مهم از کمیسیون مشترک برجام نتانیاهو از بایدن فرصت خواست برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام انتخابات ۱۴۰۰ کمیسیون مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند