Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@22:58:21 GMT

سرقت تجهیزات مخابراتی‌ در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۳۷۹۶

سرقت تجهیزات مخابراتی‌ در سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین، سرقت تجهیزات البته محدود به سیستان و بلوچستان نیست و در همه استان‌ها اتفاق می‌افتد؛ به‌طوری که طبق‌ گزارش اداره‌های دولتی بخش زیادی از اعتبار سالانه‌ هم به جای توسعه یا بهبود تجهیزات صرف جایگزین کردن اموال مسروقه می‌شود و بار اضافی به بودجه عمومی تحمیل می‌کند. در سیستان و بلوچستان هم گرچه در میان انواع سرقت تجهیزات شهری و برون‌شهری، بیشترین سرقت و تخریب مربوط به تجهیزات و علائم ایمنی در مسیرهای ارتباطی و تجهیزات برق‌رسانی است و سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه روی دست استان گذاشته، اما سرقت یا تخریب تجهیزات مخابراتی هم مشکلات متعددی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخریب خطوط فیبر نوری
مدیر مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان در این‌باره می‌گوید: «در ماه‌های اخیر بسیاری از خطوط فیبرنوری استان توسط افراد محدودی هنجارشکن ناباب تخریب شده که بیشترین ضربه از این تخریب متوجه مردم است.» محمدحسین عیدی‌زاده می‌افزاید: «دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای جلوگیری از خرابکاری‌ها با اقتدار پای کار آمده‌اند و در این زمینه نیازمند کمک و همکاری مردم هستیم. هرچه ما هزینه جرم در زمینه سرقت و تخریب تجهیزات مخابراتی را افزایش دهیم، هنجارشکنی و تخریب‌ها به نسبت کاهش می‌یابد.»

نارضایتی مردم از سرقت‌ها
وی با تشکر از استاندار، دادستان، نیروهای امنیتی و انتظامی که با جدیت وارد کار شده‌اند ابراز امیدواری می‌کند سرقت‌ها کاهش پیدا کند، زیرا این سرقت‌ها موجب اختلال در مخابرات و ایجاد نارضایتی مردم و حس ناامنی در استان شده است.
مدیر مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: «۱۲۰۰کیلومتر فیبر زمینی در استان از محل اعتبار USO در حال انجام است که از این مقدار ۱۰۰کیلومتر انجام شده و بقیه در ۶محور در دست اجراست و تا پایان سال۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.»

ارتقای ۵۰۰ سایت
عیدی‌زاده همچنین به ارتقای ۵۰۰سایت مخابرات در استان اشاره می‌کند و می‌افزاید: «۶۰سایت تاکنون راه‌اندازی شده و امیدواریم بقیه سایت‌ها تا پایان تیر راه‌اندازی شود.» او معتقد است توسعه بسترهای مخابرات که همه مردم از آن استفاده می‌کنند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، چون نقشی که مخابرات در زندگی کنونی ما دارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست و هیچ توسعه‌ای بدون مخابرات و بسترهای ارتباطی آن امکان‌پذیر نیست.
عیدی‌زاده ادامه می‌دهد: «با توجه به بیماری کرونا در جامعه نیاز دانشگاه‌ها، استادان، دانشجویان و دانش‌آموزان بیشتر نمایان شده و همچنین بانکداری مدرن و مسائل فرهنگی و اجتماعی بدون بسترهای ارتباطی امکان‌پذیر نیست.»

کد خبر 602222

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

خلیل‌احمد سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که طی یکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.

وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان‌ و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی و یک هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.

سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به ۴۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: صیانت از نیروی کار و کمک به ارتقای بهره‌وری واحدهای تولیدی از وظایف اصلی وزارت متبوع در کشور است.

سلامی گفت: افزایش سطح مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد می‌تواند در تحقق شعار امسال بسیار مهم و ضروری باشد، به همین منظور برنامه های حمایتی از فعالان بخش تعاون استان و ترغیب دیگر افراد علاقمند برای ورود به این بخش پیش‌بینی شده است و اجرا خواهد شد.

پایان پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم