Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:16:32 GMT

سرمایه‌گذاری یک میلیون میلیارد تومانی قابل تحقق است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۴۰۸۶

سرمایه‌گذاری یک میلیون میلیارد تومانی قابل تحقق است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارزش ۴۵۱ هزار میلیارد تومانی ارزش موافقتنامه‌های منعقده با شرکت‌های برتر، گفت: دستیابی به سرمایه‌گذاری یک میلیون میلیارد تومانی قابل تحقق است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "علیرضا رزم‌حسینی" در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، افزود: کشور را باید شرکت‌های بزرگ و برتر بسازند، این شرکت‌ها علاوه بر پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط، توسعه متوازن در کشور به وجود می‌آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نتیجه ورود شرکت‌های بزرگ و برتر را به عرصه سرمایه‌گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی، بهبود درآمد طبقه متوسط جامعه دانست و تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید اقتصادی قوی داشته باشیم تا کشورمان قوی باشد، بدون اقتصاد قوی در عرصه‌های دیگر فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نیز موفق نخواهیم شد.

وزیر صنعت با اشاره به برگزاری دو مرحله مراسم امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر، بیان‌داشت: ارزش موافقتنامه های منعقد شده در این دو مرحله ۴۵۱ هزار میلیارد تومان است و باید شرکت‌های بزرگ سرمایه های خود را در جهت اشتغال و افزایش تولید به کار بگیرند.

معرفی ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند به عنوان هدف سرمایه‌گذاری‌های جدید

رزم‌حسینی با اشاره به معرفی ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند به عنوان هدف سرمایه‌گذاری‌های جدید، اعلام کرد: این طرح به موفقیت نمی‌رسد مگر اینکه همه ارکان حکومت به‌منظور توسعه اقتصادی و افزایش تولید پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: امروز توسعه اقتصاد و توسعه تولید نیاز به پشتیبانی حکومت دارد (نه تنها دولت) و به همین دلیل در آیین امضای تفاهم نامه‌ها، دستگاه قضا و استانداران به عنوان نماینده حاکمیت حضور دارند.

نباید مانع سرمایه گذاری شویم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معتقدم وزارت صنعت باید یک وزارتخانه کوچک خارج از بروکراسی اداری باشد، تاکید کرد: نباید مانع سرمایه گذاری شویم، بلکه باید سرمایه گذاران را به‌عنوان مجاهدان اقتصادی مورد حمایت قرار دهیم.

صدور بخشنامه‌های روان ساز حوزه تولید در اولویت

رزم حسینی ادامه داد: در این مدت بخشنامه های خلق الساعه و شبانه صادر نشد و صدور بخشنامه‌های روان ساز حوزه تولید در اولویت قرار گرفت.

مزایده فعال‌سازی ۶ هزار معدن راکد، فرصتی برای سرمایه گذاری های جدید

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از ورود سرمایه گذاران به عرصه های تولید، یادآوری کرد: ۶ هزار معدن را بعد از ۵۰ سال آزادسازی کردیم و از طریق مزایده طبق قانون با نظارت دستگاه‌های نظارتی در اختیار افراد دارای اهلیت و صلاحیت قرار خواهیم داد تا آنها را فعال کنند.

تحقق ۷۰ درصدی ساخت داخل در حوزه لوازم‌خانگی

وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات حوزه تولید، گفت: در حوزه صنعت لوازم خانگی پارسال ۱۵ میلیون دستگاه تولید داشتیم، ۷۰ درصد ساخت داخل افزایش یافته و ۵۰۰ واحد فعال در صنعت لوازم خانگی فعالیت می کنند که برخی از آنها به سمت سه شیفته شدن رفتند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه اقتصاد با ورود خط تولید، ماشین آلات، اجزا و قطعات تجهیزات به روز می‌شود، ادامه داد: از ۳۸ میلیارد دلار واردات در سال گذشته ۲۶ میلیارد دلار کالاهای واسطه ای، خط تولید، مواد اولیه، اجزا و قطعات بودند.

وی با اشاره به حمایت ها از ساخت داخل، گفت: ۲ هزار و ۲۳۰ تعرفه وارداتی ممنوع شده است، ۵.۵ میلیارد دلار کاهش واردات و ۳.۵ میلیارد دلار ساخت داخل داشته ایم.

صدور کارت ویژه برای تسهیل فرایندهای اداری ۱۰۰ شرکت برتر

وزیر صنعت با بیان اینکه صادرکنندگان سال گذشته کشور را با ارزآوری خود اداره کرده اند، تاکید کرد: قوه قضاییه باید فرش قرمز برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان پهن کند و می خواهیم برای ۱۰۰ شرکت برتر کارت ویژه صادر کنیم تا هر وقت ضرورت داشت مسوولان را بدون بروکراسی اداری ملاقات کنند.

همه ارکان حکومت موظف به توانمندسازی اقتصادی هستند

رزم حسینی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم پرونده‌های قضایی کم، زندان‌ها خالی شود و جرائم امنیتی اجتماعی نباشد، باید اقتصادی قوی داشته باشیم، گفت: همه ارکان حکومت موظف به توانمندی سازی اقتصادی هستند.

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم مدیران جسور و شجاع ناامید شوند، باید این مدیران را تقویت کرد، نیاز به کار مداوم داریم و کشور را مدیران توانمند در کنار شرکت هایشان می سازند.

وزیر صنعت از اصحاب رسانه خواست که در راستای معرفی سرمایه گذاران، صنعتگران و تولید کنندگان (این مجاهدان اقتصادی) به مردم بکوشند تا مردم و جوانان در این فضا ناامید نشوند.

ایجاد اشتغال ۱۲۴ هزار نفری در بخش صنعت با وجود همه تحریم‌ها و کرونا

رزم حسینی با اشاره به رشد صنعتی ۷.۵ درصدی در شرایط تحریم و کرونا، اضافه کرد: در همین شرایط توانستیم ۱۲۴ هزار شغل در بخش صنعت ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر شرایط به همین منوال به پیش برود، به رقم یک میلیون میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور می رسیم که در همین امروز ارزش موافقت نامه های امضا شده ۱۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان‌داشت: بسته مالی وزارت صنعت خارج از شبکه بانکی شروع شده است.

برپایه این گزارش، امروز با حضور وزیر صمت، استانداران، نمایندگان مجلس و مسئولین دستگاه قضایی و فعالان بخش خصوصی در دومین مرحله از طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری میان وزارت صنعت و پنج شرکت بزرگ در ۱۰۱ موضوع و طرح به امضا رسید.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی رزم حسینی شرکت های برتر اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاران سرمایه گذاری میلیارد دلار معدن و تجارت رزم حسینی وزارت صنعت تفاهم نامه وزیر صنعت ساخت داخل ۱۰۰ شرکت نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گاز اکباتان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه مهد علم و دانش است، اظهار کرد: بی‌تردید ورود دانشگاه به صنعت منجر به واکاوی مشکلات برای حل مسئله می‌شود.

وی با بیان اینکه پیوند دانشگاه و صنعت باید در عرصه عمل محقق شود و شعاری نباشد، افزود: دانشگاه‌ها باید به دانشجویان خود اعتمادبه‌نفس بدهند انتقال یافته‌های علمی به صنعت مهم بوده و دانشگاه نسل دوم و سوم با رویکرد کارآفرینی کنار پژوهش دانش فنی تولید می‌کند که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان تأکید کرد:‌ باید رویکرد پیوند علم و صنعت طوری باشد که دانش صنعتی از خارج کشور وارد نشود و نیاز کشور برطرف شود در همین راستا این شرکت نسبت به تولید کنتور هوشمند گاز ورود کرده است.

جعفری با بیان اینکه ۷۱ درصد خرید دانش فنی از بنگاه‌های خارج از کشور انجام می‌شود که دانشگاه با ورود خود باید آن را به کمترین میزان آن برساند، ادامه داد: ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان بیان کرد:‌ این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات ایمنی، تنظیم و اندازه‌گیری گاز و از سازندگان مطرح قطعات بوده که در این شرکت ۲۰ محصول گازی تولید می‌شود و روی تولید یک یا چند محصول نماندیم؛ چراکه معتقدیم باید سیستم پویا باشد.

جعفری با اشاره به فعالیت ۳۵۰ نفر در این مجموعه بخش R&D و مهندسی را نقطه قوت و از موفقیت‌های این شرکت خواند، وجود نیروی انسانی فعال، ماهر و متخصص یکی از ظرفیت‌های آن شرکت برشمرد و مطرح کرد: چهار محصول دانش‌بنیان تولید کرده‌ایم و برای سه محصول هم اخیراً ثبت گواهی شده و هفت اختراع ثبت شده داریم. بخشی از این موفقیت‌ها ناشی از ارتباط با دانشگاه بوده و یافته‌های دانشگاه باید در عرصه بیرونی به‌ویژه صنعت و تولید نمود داشته باشد.

وی دانشجویان را به مطالعه کتاب«رنسانس اقتصادی آلمان» و «تکنوکراسی و سیاست گذاری توسعه اقتصادی در ایران» دعوت کرد و خواستار حل بروکراسی پیچیده در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود