Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:14:19 GMT

دونوبتی شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۴۲۱۵

دونوبتی شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهنگ فصیحی، قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  در گفت وگوی زنده شبکه خبر درباره جزئیات تصمیم اخیر این ستاد در ارتباط با کنکور سراسری گفت: برگزاری چند بار کنکور در سال یک بند از بسته سیاستی شوراست که در حال تصویب است و به موجب آن، این وضعیت که یک بار در سال آزمون برگزار شود و سرنوشت داوطلبان بر اساس آن تعیین شود، بناست تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس بر این اساس ممکن است آزمون در سال  دو تا سه بار برگزار شود.

او افزود: یک بخش از کیفیت سنجش استعداد تحصیلی قرار است به عهده آموزش و پرورش باشد و بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموزان محاسبه شود؛ به این ترتیب باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آموزش و پرورش نیز آمادگی اجرای طرح را داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حال حاضر امتحانات سال آخر دبیرستان به صورت نهایی برگزار می‌شود که از این جهت امنیت و عدالت در آزمون ها رعایت می شود، این طرح در صحن شورا در حال بررسی است و ان‌شاءاللّه در آینده نزدیک مطرح می‌شود.

فصیحی درباره زمان احتمالی اجرایی این طرح گفت: اگر این طرح مصوب و قرار شود بر اساس آن یک سال که همان امتحانات سال آخر دبیرستان است، تغییرات اعمال خواهد شد. اگر بنا باشد یک سال امتحان نهایی داشته باشیم این طرح برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ عملیاتی خواهد شد و داوطلبان باید خود را آماده این تغییرات بکنند.

او ادامه داد: اما اگر بنا باشد دو سال آخر نهایی شود، باید آزمون‌های دو سال آخر دبیرستان استانداردسازی شوند و داوطلبانی که در سال ۱۴۰۳ می‌خواهند کنکور دهند هم اکنون بدانند که نتیجه سال یازدهم و دوازدهم همراه با کنکور در نتایج آنها تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است تغییرات در کنکور برای آنها اتفاق افتد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری شورای عالی سال آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.

وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.

هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228465 برچسب‌ها کنکور سراسری

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری