Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعبه ویژه صلحی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران، مراسم افتتاح شعبه صلحی ۲۶۳۶ انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران با حضور مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و دیگر مقامات و مسئولhن عصر امروز (چهارشنبه) در محل ساختمان انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران ضمن تبیین جایگاه شوراهای حل اختلاف ویژه در بخش‌های مختلف تولیدی در اصناف و اتحادیه‌ها اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سالیان مختلف سال‌ها را به نام‌های اقتصادی و تولیدی نامگذاری کردند تا توجه جامعه ما را به اهمیت اقتصاد و تولید جلب کنند، چرا که مسأله اقتصاد و معیشت بسیار حیاتی است و نظر به آنکه طبق بخشنامه ریاست معزز قوه قضائیه آیت الله رئیسی ایجاد شعبه‌های صلح و سازش شورای حل اختلاف به ما تکلیف شده است.

وی افزود: ما در دادسراهای تهران ۵۵ شعبه صلح و سازش مستقر کردیم و در ۳۲ اتحادیه و صنف شعبه ویژه صلح و سازش داریم که شاهد برکات بسیار آنها بوده ایم.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران خاطرنشان کرد: آماری که ما داریم در این ۳۲ شعبه مستقر در اصناف شاید به تعداد انگشت دو دست پرونده به دادسرا برنگشته است، یعنی پرونده‌ها در همان شعبه منتهی به صلح و سازش شده و تا حالا از این شعب هیچگونه شکایتی نداشته‌ایم و این نقطه قوت شعب مستقر در اتحادیه‌ها و اصناف است.

مهدوی تاکید کرد: اگر دیگر اصناف هم بخواهند این امکان را داریم تا با طی مراحل قانونی شعب شورای حل اختلاف در آن اتحادیه‌ها را راه اندازی کنیم تا کار مردم توسط خود مردم به انجام برسد.

وی در ادامه بیان کرد: همگان می‌دانیم وقتی مردم به این شعب صنفی مراجعه می‌کنند چون از جنس خودشان است بهتر و راحت‌تر به سازش می‌رسند در حالیکه هرگونه تصمیمی که اعضاء شعبه شورای حل اختلاف می‌گیرند به عنوان سند رسمی قضایی تلقی می‌شود، چه در قالب صورتجلسه اصلاحی یا گزارش صلح و سازش باشد.

همچنین در این مراسم، محمد علی به عنوان پیشکسوت صنعت حمل و نقل طی سخنان کوتاهی ضمن عرض خیر مقدم توضیح مختصری از قوانین منضبط و سختگیرانه حمل و نقل بین المللی و کنوانسیون‌های آن و الحاق ایران از دهه ۴۰ به این کنوانسیون‌ها بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در ایران به ثبت رسیده است و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به تمام این شرکت‌ها اعم از عضو انجمن و غیر عضو خدمات ارزشمندی ارائه می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: نظر به آنکه آموزش و حل اختلاف بین اعضاء در اساسنامه انجمن آمده است، لذا بر آن شدیم تا شعبه حل اختلاف را در این مجموعه دایر کنیم که در زمان تصدی آیت الله رئیسی و همکاری آقای دکتر مهدوی این مهم به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: انجمن از مقامات دادگستری می‌خواهد همه پرونده‌های مطروحه در موضوعات مربوطه به منظور حصول صلح و سازش را به این شعبه ارجاع کنند.

در ادامه مراسم، ضیائی رئیس شعبه شورای حل اختلاف ویژه دعاوی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی طی سخنانی به ضرورت وجود مرجع حقوقی تخصصی برای رسیدگی به آنها اشاره کرد و گفت: از آنجا که در دو سال گذشته و با درایت ریاست قوه قضائیه موفق به تأسیس شعبه دریانوردی در شورای حل اختلاف شدند و آن مجموعه در خدمات خود موفق عمل کرد، لذا تلاش ما برای ایجاد مرجع حقوقی تخصصی افزایش یافت چرا که بسیاری از اختلافات متصدیان حمل و نقل را می‌توان با صلح و سازش به انجام رساند.

وی افزود: حالا که این ظرفیت در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی فراهم و این شعبه تأسیس شده از تمام مقامات قضایی و مسئولین حمل و نقل به پاس اعتماد به این مجموعه کمال تشکر را دارم.

در ادامه این مراسم، سرهنگ نوری جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری طی سخنان کوتاهی از تغییر رویکرد شورای حل اختلاف استان تهران با درایت مهدوی رئیس شورای حل اختلاف تهران با هدف افزایش حصول صلح و سازش و ایجاد اخوت و برادری در جامعه و کمک به صنایع و مانع زدایی از تولید  و همچنین تغییر نام مجتمع‌های شورای حل اختلاف تهران به نام شهدای گرانقدر تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم، احکام اعضاء و دبیر شعبه به ایشان اعطا گردید و شعبه ویژه صلحی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای حل اختلاف استان تهران شرکت حمل و نقل بین المللی شورای حل اختلاف استان تهران رئیس شورای حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها

ایسنا/خراسان رضوی نایب‌ رییس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: توقف کامیون‌ها در مرز خسارت‌های زیان‌باری به پیکره اقتصادی وارد می‌کند، علی‌رغم نشست‌ها و رایزنی‌های مسئولین در سطح استان در بحث مدیریت واحد مرزی و اجرای طرح جامع روانسازی، عملا امروز در دوغارون_اسلام‌قلعه صدها دستگاه کامیون در پارکینگ‌ها موجود بوده و محموله‌های ترانزیتی و سوختی متوقف هستند.

محمود امتی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت ناوگان حمل‌ونقل در مرز دوغارون اظهار کرد: در مرز دوغارون در اسلام قلعه افغانستان قبل از عید فطر توقف طولانی برای کامیون‌های ایرانی و افعانستانی در کشور افغانستان به ایران وجود داشت که یک روز قبل از عید فطر با مساعدت دو طرف تقریبا تمام کامیون‌های خالی وارد ایران شدند.

وی افزود: عملا این توقف‌های طولانی مدت باعث افزایش کرایه‌ها شده است. متاسفانه این توقف‌ها زیان‌های جبران ناپذیری برای تجار خارجی، شرکت‌های حمل‌ونقل و مالکین کامیون‌ها و رانندگان در بردارد.

نایب‌ رییس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی با اشاره به اینکه وقتی توقفی حادث می‌شود، سرمایه‌های میلیاردی روزها در مرز متوقف خواهد شد، بیان کرد: این مسئله عملا خسارت‌های زیانباری به پیکره اقتصادی وارد می‌کند، علی‌رغم نشست‌ها و رایزنی‌های مسئولین در سطح استان در بحث مدیریت واحد مرزی و اجرای طرح جامع روانسازی، عملا امروز در دوغارون_اسلام‌قلعه صدها دستگاه کامیون در پارکینگ‌ها موجود بوده و محموله‌های ترانزیتی و سوختی متوقف هستند.

امتی ادامه داد: برخی از این محموله ها تا ۸ روز توقف دارند. در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه سال جاری هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان بازدیدی از مرز پایانه دوغارون داشته و نشستی با مدیرکل گمرک و ناظر گمرات کل و جلسه‌ای با فرماندار تایباد برگزار کرد و این مشکلات در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: موضوعی که سال‌ها تکرار و به آن پرداخته شده اما عملا اجرایی نشده، موضوع مدیریت واحد مرزی است. اگر کلیه شبکه و مجموعه عملیات در مرز را به عنوان یک زنجیره در نظر بگیریم، اگر یکی از حلقه ها به درستی عمل نکند متاسفانه باز هم شاهد توقف‌ها خواهیم بود.

نایب‌ رییس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی عنوان کرد: با وجود اینکه تقریبا تا خروج کامیون‌ها در مرز همه ارگان‌ها به خوبی عمل می‌کنند، اما اقداماتی از جمله بازدیدها از کامیون‌ها توسط مرزبانی باعث برخی توقف‌ها شده است. با توجه به اینکه ابزارهای کنترلی و نظارتی وجود دارد، می‌شود کنترل‌ها را با دقت بیشتری انجام داد و مانع از توقف کامیون‌ها شد. اما این موضوع مورد بی‌توجهی واقع شده است.

امتی ادامه داد: این توقف‌ها باعث افزایش کرایه‌ها و خسارت‌ها به شرکت‌های حمل‌ونقل، کامیون‌ها و غیره و بالطبع باعث افزایش هرینه‌های صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد. طی چند ماه گذشته با ۱۵۰۰ الی ۱۶۰۰ دلار امکان داشت که محموله را از بندرعباس به هرات ارسال کرد اما این ارسال اکنون بیش از ۲۳۰۰ دلار هزینه دارد و عمده دلیل آن بحث توقف ها در خروج و ورود کامیون از اسلام قلعه به ایران است.

وی با اشاره به اینکه راهکار حل این موضوع مدیریت واحد مرزی به معنای واقعی و عملیاتی است، گفت: مدیریت واحد مرزی باید به معنای واقعی اتفاق افتد و اگر قرار است همه ارکان مستقر در مرز کار خود را به خوبی انجام دهند، باید همگی با هم هماهنگ باشند. خواهش ما از مدیران استانی این است که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و قبل از اینکه فرصت‌ها را از دست دهیم باید علاج واقعه قبل از وقوع صورت گیرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است