Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:34:24 GMT

رونمایی از ۵۰ قلم شی‌ءمرمت‌ شده در عمارت ذوالفقاری زنجان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۶۱۰۸

رونمایی از ۵۰ قلم شی‌ءمرمت‌ شده در عمارت ذوالفقاری زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پس از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در حوالی شهر چورزق در شهرستان طارم بلافاصله تیم‌های ارزیاب ضمن بازدید از آثار و ابنیه تاریخی منطقه خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: با توجه به تعدد آثار و گستردگی منطقه عمده بازدیدها و جمع‌بندی از ابتدای صبح تا ظهر امروز به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پس از بازدید میدانی تیم‌های ارزیاب کارشناسان میراث‌فرهنگی از آثار تاریخی شهرستان طارم که به کانون وقوع زلزله نزدیک بودند، خوشبختانه آسیبی متوجه ابنیه و آثار تاریخی منطقه نشده است.

ارجمند در ادامه به برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه اسکیس توسط دانشجویان معماری در مقبره میرزایی، رونمایی از ۵۰ قلم شیء مرمت‌ شده در عمارت ذوالفقاری با حضور مسؤولان، افتتاح مخزن اموال معدن نمک چهرآباد و بانک سفال استان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اهدای لوح مجوز راه‌اندازی موزه کارخانه کبریت به شهردار زنجان، تهیه و پخش کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای از هفت اثر ثبت‌شده جدید، افتتاح رسمی موزه صنایع‌دستی با توجه به انتقال اشیاء مرحوم مقدم، بازدید اعضای شورای فنی از کارگاه‌های مرمتی، تجلیل از مسؤولانی که در شهرستان‌­ها در زمینه حفظ آثار و ابنیه تاریخی و دیگر حوزه‌ها و ... از جمله برنامه‌هایی است که به همین مناسبت پیش‌بینی ‌شده است.

وی افزود: هم‌زمان با هفته میراث­ فرهنگی در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، رونمایی از اتمام حفاظت و مرمت تزیینات ایوان ضلع شمال غربی یا شمالی گنبد، برگزاری کارگاه روش‌های حفاظت از تزیینات دوره دوم در گنبد سلطانیه، برگزاری کارگاه آشنایی با معرفی عناصر شهری ارگ سلطانیه، تجلیل از استادکاران (معمار و سنگ‌تراش) بازنشسته گنبد سلطانیه نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری زلزله استان زنجان مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان امیر ارجمند مرمت مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج