Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این نشست به بیان خطبه ی 193 نهج البلاغه پرداخت و گفت: یکی از نشانه های اهل تقوا، تعصب دینی است؛ یعنی فرد با تمام وجود سعی می کند سبک دینی را بر تمام جوانب زندگی خود حاکم کند، خروج از دین نداشته باشد و همه چیز را بر اساس آیات قرآن، روایات پیامبر و اولیاء خداوند انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: ویژگی دوم اهل تقوا، دوراندیشی و نرم خویی آن هاست. اهل تقوا یک عمر تلاش می کنند تا دست خالی به دیار باقی نروند. آخرت نگر هستند و خشونت، عصبانیت و تندی در آن ها دیده نمی شود.

وی بیان کرد: ایمان اهل تقوا، همراه با یقین و اعتقاد قلبی است. اهل تقوا، ایمان را به شهود، علم و حق واقعی تبدیل می کنند و  نسبت به معاد، مرگ و شناخت خدا ایمان واقعی دارند. دلیل این یقین، باور انسان، حقیقت قرآن و روایات پیامبر است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: از ویژگی های دیگر اهل تقوا، حریص بودن در کسب علم است که باعث دانایی و پرورش عقل می شود. زینت علم، حلم است؛ یعنی علمی که با بردباری و آرامش همراه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام خاطرنشان کرد: اهل تقوا بی نیاز هستند. در عین ثروتمندی، پر خرج نیستند به اندازه نیاز خود و خانواده خرج می کنند. ثروتمند متعصب هستند.

وی در پایان عنوان کرد: اهل تقوا در عبادت، خاشع هستند و خشوع و خضوع در نماز و عبادت باعث تاثیر مثبت در زندگی فرد می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد هم در ابتدای این نشست گفت: یکی از ارکان مهم توسعه یافتگی جوامع و حرکت به سوی تعالی و پیشرفت، توسعه آموزش و پژوهش است که در بیانیه گام دوم، توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است.

ابراهیم رحیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تدارک برنامه ای هدفمند و تجهیز زیرساخت های آموزشی و پژوهشی، توانسته به توسعه ی آموزش و پژوهش بپردازد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در سال 1362 در یک مکان استیجاری با جذب 560 دانشجو در 8 رشته کاردانی و کارشناسی شروع به کار کرد و امروز با اهتمام مسئولین و مردم غیور استان چهارمحال و بختیاری به یکی از بزرگترین مراکز عالی کشور و بزرگترین مرکز آموزشی استان تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ادامه یادآور شد: 40 درصد آموزش عالی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان، در 3 واحد شهرکرد، بروجن، فارسان و دو پردیس اردل و لردگان و آموزشکده سما در حال انجام است.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با 10 هزار دانشجو، 255 عضو هیات علمی تمام وقت، 516 عضو هیات علمی حق التدریس و حدود 250 کارمند در حال خدمت رسانی است.

وی عنوان کرد: محور آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بر پایه ی آموزش حضوری بود که با شیوع بیماری کرونا، به آموزش غیرحضوری تبدیل شد و در زمینه آموزش غیرحضوری یکی از بهترین واحدهای دانشگاهی در سطح کشور شناخته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در مسائل پژوهشی در سال 2020 بر اساس رتبه بندی سایمگو، معتبرترین پایگاه رتبه بندی دانشگاه های جهان، از بین 517 واحد دانشگاه آزاد، رتبه 7 کشوری و نسبت استاد به دانشجو رتبه ی یک کشوری را به خود اختصاص داده است.

ابراهیم رحیمی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال گذشته 20 هسته فناور جذب و 8 شرکت دانش­بنیان تاسیس و راه اندازی کرده است.

وی بیان کرد: از دیگر کارهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، تالیف و ترجمه ی 40 کتاب، چاپ 500 مقاله علمی پژوهشی isi در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ثبت 15 اختراع و 100 طرح پژوهشی داخلی و خارجی را می توان نام برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر مسائل آموزشی و پژوهشی، توانسته است رتبه اول و دوم در مسائل فرهنگی، نماز و عفاف و حجاب کسب کند. تاسیس صندوق خیریه کریم اهل بیت با هدف کمک به دانشجویان کمتر برخوردار و خانواده های این عزیزان در قالب بسته های کمک معیشتی در 4 مرحله، تهیه جهیزیه و پرداخت وام های کم بهره و بلاعوض از دیگر فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، مشارکت با سپاه، بسیج دانشجویی و اساتید، فعالیت دانشجویان بسیجی دانشگاه در کنار ستاد مبارزه با کرونا، برگزاری مشاوره های غیرحضوری در فضای مجازی، کسب رتبه پنجم کشوری در نشریات دانشجویی، کسب رتبه دوم کشوری در مسابقات ورزشی، کتابخانه ای، کسب 20 مقام ورزشی و 8 مورد کشوری و میزبانی سومین دوره جشنواره سراسری نشریات دانشجویی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام /

حمید انصاری کد خبر: 1096158 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اهل تقوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مراسم تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در اعتراض به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان تجمع‌کننده حامی فلسطین، برگزار شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خویش از این دو کشور ظالم و خونخوار و نیز حمایت خود از دانشجویان حامی فلسطین را اعلام کردند و بیانیه‌ای در همین راستا قرائت شد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تجمع استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مطرح جهان، به‌خصوص در آمریکا و اروپا، در چند روز گذشته، علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، نشان داد که روح آزادمردی و انسان‌دوستی در قلب‌های دانشگاهیان در سراسر دنیا، زنده است؛ این جنبش‌ها و خیزش‌ها نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال، بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است؛ همچنان که امامین انقلاب اسلامی ایران، مکرراً وعده آن را داده‌اند؛ از سوی دیگر سرکوب و دستگیری معترضین نشان داد که شعار رنگ‌ورو باخته دموکراسی و آزادی بیان، در دنیای غرب، خالی از محتوا است.

حمله پلیس به دانشجویان و بازداشت استادان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب آمریکایی و اروپایی که بر علیه حمایت از نسل‌کشی در غزه، اقدام انسان‌دوستانه، انجام داده‌اند، بیانگر این است که سردمداران و هیئت حاکمه آمریکا، حاضرند، استادان و دانشجویان خود را قربانی‌امیال پست صهیونیست‌ها کنند.

ما استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، همراه و هم‌زبان با سایر دانشگاهیان کشور، ضمن اعلام انزجار از نسل‌کشی و جنایات وحشیانه رژیم غاصب، حمایت خود را از جنبش جهانی دانشگاهی، علیه این اقلیت سفاک، اعلام می‌کنیم و معتقدیم که سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه، باید ورود کرده و وحشی‌گری در غزه را متوقف کنند؛ همچنین عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و اعتراض به این آدم‌کشی‌ها را حق هر انسان آزاده‌ای، از جمله فرهیختگان دانشگاهی می‌دانیم و سرکوب این نوع اعتراضات را به شدت محکوم می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

خبرنگار: محمدرضا نیازی شهرکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228777 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال فلسطین آمریکا اسرائیل جنبش دانشجویی نقض آزادی بیان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر