Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:01:10 GMT

یازدهمین روز نبرد غزه/افزایش تعداد شهدا به ۲۳۱ تن

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۶۹۶۰

یازدهمین روز نبرد غزه/افزایش تعداد شهدا به ۲۳۱ تن

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد یازدهمین روز شده است و در بحبوحه تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش بس، تعداد قربانیان فلسطینی در حملات هوایی، دریایی و زمینی صهیونیست‌ها همچنان روند افزایشی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) در حملاتی منازل و زمین‌های کشاورزی در مرکز و شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنگنده‌ها با شلیک سه فروند موشک یک منزل مسکونی متعلق به خانواده «الکحلوت» در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن چهار تن زخمی شدند و به بیمارستانی در شمال نوار غزه منتقل شدند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین یک منزل مسکونی متعلق به خانواده «الناطور» را در نزدیکی ایستگاه «تمراز» واقع در خیابان «الجلاء» در مرکز شهر غزه را با دو موشک هدف قرار دادند که در نتیجه آن این منزل کاملا تخریب و با خاک یکسان شد.

 این جنگنده ها همچنین زمین‌های کشاورزی شمال نوار غزه و خیابان «لجبالیا» و برکه ابو راشد را با چندین موشک هدف قرار دادند که در نتیجه آن، خسارات مالی زیادی به منازل شهروندان وارد شد.

در نتیجه حملات جنگنده‌های صهیونیست‌ها به تقاطع «صافی» در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه نیز ۹ تن با جراحت‌های مختلف وارد بیمارستان‌های شمال غزه شدند.

هشت شهروند فلسطینی در نتیجه حملات رژیم اشغالگر به منزلی در «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، صهیونیست‌ها منزلی را در جنوب شرقی خان یونس هدف قرار دادند که در نتیجه آن چهار تن زخمی شدند.

رادیوی رژیم صهیونیستی نیز از شلیک یک موشک به «بئر السبع» و سه موشک به مناطق باز خبر داد که تلفات جانی به دنبال نداشت.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد، در نزدیکی ایست بازرسی اشغالگران در ورودی شرقی شهرک «الطور» واقع در قدس اشغالی آتش‌سوزی رخ داد و آژیرهای خطر در اطراف شهرک «کریات ملاخی» واقع در جنوب اراضی اشغالی به صدا درآمدند.

همزمان، ۱۰۰ تن از نمایندگان جمهوری خواه در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند: ما شما را به پاییندی به عدم وضع شروطی برای کمک امنیتی به "اسرائیل" ترغیب می‌کنیم.

آنها همچنین اعلام کردند: «لازم است که ایالات متحده تلاش‌های هماهنگ شده‌ای را برای قطع حمایت و پشتیبانی از جنبش حماس انجام دهد.»

۱۳۰ عضو کنگره در پیامی به بایدن اعلام کردند: ما از دولت شما می‌خواهیم که توقف فوری خشونت را تسهیل کند و اقدامات سختگیرانه‌ای را برای پایان دادن به آن انجام دهد.

آنها همچنین تصریح کردند: ما از شما می‌خواهیم که "اسرائیل" و فلسطین را برای مذاکره در مورد آتش بس تحت فشار قرار دهید.

از سوی دیگر، «گردان‌های قسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) صبح امروز (پنجشنبه) پایگاه‌های هوایی «حتسریم» و «تل نوف» را هدف حملات راکتی خود قرار داد.

گردان‌های قسام، پیشتر، «نتیفوت»، «أوفیکم»، «عسقلان»،«سدیروت» و «ناحل عوز» را هدف قرار دادند.

این تحولات همزمان با آن رخ داد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، برآوردهای فعلی حاکی از اجرای آتش بس احتمالی در ظهر جمعه آینده است.

مرکز امدادرسانی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دو اسرائیلی در اثنای ورودشان به پناهگاه پس از حملات موشکی از غزه، زخمی شدند.

از سوی دیگر، پس از به شهادت رسیدن یک فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم اشغالگر، درگیری‌های خشونت‌باری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در شهر «أم الفحم» صورت گرفت.

نیروهای رژیم صهیونیستی پیشتر «محمد کیوان محامید» (۱۷ ساله) را با شلیک گلوله به شهادت رساندند و پس از آن درگیری‌های خشونت‌باری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در شهر «أم الفحم» صورت گرفت.

هزاران تن از اهالی شهر «أم الفحم» تظاهرات اعتراض آمیزی را پس از به شهادت رساندن این جوان فلسطینی به راه انداختند.

کمیته اولیای امور در شهر «أم الفحم» امروز (پنجشنبه) را روز عزای عمومی در تمامی مدارس این شهر اعلام کرد.

در نتیجه حملات صهیونیست‌ها تا عصر چهارشنبه، بیش از ۲۳۱ تن شهید شدند که از میان آنها بیش از ۶۳ تن کودک، ۳۶ تن زن و ۱۶ تن مسن بودند و بیش از ۱۵۰۰ تن نیز زخمی شدند.

در حال تکمیل

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين رژیم صهیونیستی حمله به غزه رژیم صهیونیستی شمال نوار غزه صهیونیست ها اعلام کردند زخمی شدند جنگنده ها أم الفحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح

گرچه جنبش حماس موافقت خود را با طرح آتش بس پیشنهادی مصر اعلام کرد، اما با این وجود، مقامات صهیونیست همچنان بر طبل جنگ کوبیده و خواستار اجرای عملیات زمینی در رفح هستند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از انجام بمباران گسترده شرق رفح خبر داد. 

در این بیانیه آمده است: مواضع جنبش حماس در شرق رفح هدف حملات هوایی قرار گرفت. با این حال، طی ساعات آینده جزئیات بیشتر درباره این عملیات منتشر خواهد شد. 

این حملات پس از دستور تخلیه مناطق شرقی رفح  انجام می‌شود. 

مقامات فلسطینی می‌گویند صهیونیست‌ها با هدف ایجاد رعب و وحشت برای تخلیه مناطق شرقی رفح، میزان حملات هوایی خود به این منطقه را تشدید کرده اند. 

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز از فرار هزاران فلسطینی به مناطق غربی رفح خبر داد. 

تشدید عملیات اسراییل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تایید اسراییل نیست.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز از طرف‌های حماس و رژیم صهیونیستی خواست گام‌های بعدی برای رسیدن به توافق به منظور استقرار صلح در غزه را بردارند و از تشدید بیشتر تنش‌ها اجتناب کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روز ۲۱۴ طوفان‌الاقصی| حملات سنگین اشغالگران به رفح
  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه
  • تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • تسلیحات ممنوعه صهیونیستی پیکر شهدای غزه را ذوب می‌کند
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت