Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی برای تشخیص زودهنگام اختلالات تکاملی کودکان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی برای تشخیص زودهنگام اختلالات تکاملی کودکان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمایت با هدف سرمایه‌گذاری در امر حفظ و ارتقای سلامت شناختی آنان انجام می‌شود.

 

کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی نیازمند دریافت خدمات توانبخشی هستند و تشخیص و شناسایی به موقع کودکان دچار عصب تحولی مانع از ناتوانی‌های آنان می‌شود؛ بنابراین با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و همکاری و مشارکت دیگر مراکز و نهادی‌های درمانی و بهداشتی طرح غربالگری کودکان دارای اختلالات تکاملی شناختی اجرا می‌شود.


به گفته محمد تقی جغتایی دبیر کارگروه توانبخشی این ستاد، مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی درباره اختلالات تکاملی شناختی در کودکان در اولویت فعالیت‌های سال جاری ستاد توسعه علوم شناختی قرار دارد. اختلالات تکاملی شناختی در کودکان طیف وسیعی از اختلالات از جمله تمرکز، حافظه، یادگیری، توجه، اوتیسم و فلج مغزی را در بر می‌گیرد و کارگروه توانبخشی شناختی این ستاد مصمم است با همکاری سایر مراکز، شرکت‌های دانش بنیان در امر مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی، طراحی، ساخت و بومی سازی ابزار‌های توانبخشی شناختی برای درمان این بیماری‌ها گام‌های موثری برداشته شود.


حمایت از مداخلات توانبخشی شناختی



دبیر کارگروه توانبخشی شناختی ستاد توسعه علوم شناختی، سرمایه‌گذاری در حوزه عصب تحولی را امری ضروری دانست و گفت: حمایت از مداخلات توانبخشی شناختی و نیز طراحی، تولید و بومی‌سازی ابزار‌های توانبخشی شناختی برای کودکان دارای اختلالات تکاملی از دیگر اهداف عمده این کارگروه برای کمک به بازتوانی و بهبود و ارتقای سلامت شناختی کودکان است.

وی برگزاری چالش در حوزه اختلالات تکاملی شناختی در کودکان را از دیگر اقدامات و تلاش‌ها برای کمک به سلامت کودکان دانست و ادامه داد: در چارچوب سیاست‌های حمایتی ستاد از ایده‌های توانبخشی شناختی برای طراحی، تولید و بومیسازی ابزار‌ها و تجهیزات در حوزه اختلالا ت تکاملی کودکان حمایت می‌شود.


آموزش با استفاده از ابزار‌های ارتباطی



جغتایی آموزش خانواده‌ها و والدین با استفاده از ابزار‌های ارتباطی برای تشخیص زودهنگام اختلالات تکاملی در کودکان را از دیگر برنامه‌های حمایتی کارگروه توانبخشی ستاد توسعه علوم شناختی با همکاری مراکز درمانی و بهداشتی یاد کرد و گفت: تلاش می‌شود از طریق این برنامه تاخیر در رشد شناختی کودکان بررسی و مداخلالات لازم برای رشد و ارتقای سلامت و توانبخشی آنان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه توانبخشی شناختی به ویژه در کودکان در اولویت فعالیت‌های ستاد قرار دارد، بیان کرد: باید در حوزه شناختی کودکان تحقیقات و مطالعات جامعی در کشور انجام شود. چراکه آینده جامعه بستگی به رشد و تکامل کودکان دارد.

جغتایی با بیان اینکه رشد و پرورش شناختی کودکان سهم بسزایی در کمک به سلامت، یادگیری، توجه و تمرکز آنان دارد، تصریح کرد: کارگروه توانبخشی شناختی ستاد تلاش می‌کند در چارچوب برنامه‌های راهبردی خود با حمایت از برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در حوزه اختلالات تکاملی کودکان، طراحی، تولید و بومی‌سازی ابزار‌های توانبخشی شناختی و نیز ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها، گام‌های اساسی در امر تشخیص بیماری‌ها و بهبود و ارتقای سلامت شناختی کودکان برداشته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری فناوری شناختی اختلالات تکاملی توانبخشی اختلالات تکاملی شناختی اختلالات تکاملی کودکان توانبخشی شناختی کارگروه توانبخشی ستاد توسعه علوم ارتقای سلامت شناختی کودکان معاونت علمی ابزار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته توسط پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که به سرعت در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویاً محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی ترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

کد خبر 6089620 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان