Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@08:24:55 GMT

مدرسه پرفسور مجید سمیعی در چرمهین افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۸۴۹

مدرسه پرفسور مجید سمیعی در چرمهین افتتاح شد

رئیس فدراسیون انجمن جراحان اعصاب جهان گفت: زمانی که برج خلیفه در دبی ساخته شده بود افتخار می‌کردند که از برج‌های دیگر دنیا بلندتر است، اما من گفتم ببینید سطح فکری کشور ما ایران با کشورهایی که به پول رسیده‌اند چیست، ما باید برج‌ها را در مغزهای جوانانمان بسازیم که از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل نوسازی مدارس اصفهان، مدرسه پرفسور مجید سمیعی که با مشارکت خیر مدرسه ساز رضا منزوی زاده و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان احداث شده عصر امروز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرسه با زیربنای آموزشی ۵۵۷ متر مربع، متراژ محوطه سازی ۱۲۳۳ متر مربع، متراژ زمین ۱۹۸۶ متر مربع، متراژ دیوار کشی ۱۲۸ متر طول، سالن چند منظوره به مساحت ۶۵ متر مربع و با سازه بتنی احداث شده است و شامل ۶ باب کلاس درس، ۲ باب اتاق اداری، یک سالن چند منظوره و یک کارگاه و آزمایشگاه می‌باشد.

در مراسم افتتاح این مدرسه، استاندار اصفهان، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز حضور داشتند و پرفسور مجید سمیعی نیز به صورت آنلاین سخنرانی کرد.

پرفسور مجید سمیعی در آئین افتتاح مدرسه پرفسور مجید سمیعی در شهر چرمهین در شهرستان لنجان که به صورت مجازی حضور داشت، اظهار کرد: مدتی پیش آقای منزوی زاده با من تماس گرفتند و گفتند اجازه می‌دهید مدرسه‌ای که ساخته‌ایم به نام شما باشد؟ گفتند هدف من این نیست که فقط مدرسه به نام شما باشد، بلکه هدف من این است که با نامگذاری مدرسه به نام شما، به دانش آموزان انگیزه بدهیم و در ضمن آگاهی جوانان از خدمات شما در جهان و تلاش آنها را برای رسیدن به جایگاه بالای علمی بیشتر کنیم.

وی گفت: من هم با کمال میل قبول کردم و در این مراسم می‌خواهم مطالبی که در قلبم هست را بیان کنم.

پرفسور سمیعی با اشاره به اینکه استاندار اصفهان از شخصیت‌های برجسته علمی کشور و از همکاران پزشک ما هستند، گفت: بسیار خوشحالم که در کشور دنبال استفاده از افراد تحصیل کرده در سطوح بالای مدیریتی هستیم و درخواست می‌کنیم چهره‌های علمی مسئولیتی قبول کنند تا علم و دانش را در کشور ارتقا دهند. این موضوع باید هدفی در سراسر ایران باشد و استاندار اصفهان می‌تواند نمونه‌ای باشد تا کسانی مسئولیت بگیرند که درجه علمی گذرانده باشند و بدانند اهمیت علم و دانش برای کشور تا چه اندازه مهم است.

این چهره شهیر علمی کشور تاکید کرد: اگر مسئولان کشور یک درصد سطح علم و دانش کشور را بالا ببرند کاری برای کشور کرده‌اند، در غیر این صورت فقط دوره خدمت خود را گذرانده‌اند، چون هیچ چیز بالاتر از علم و دانش برای پیشرفت کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تفاوت ملت ایران با تمام کشورهای دنیا در این است که محور اصلی خانواده در ایران تحصیل فرزندان است، گفت: کسانی که خدمتی که برای ساخت مدارس می‌کنند باید بدانند پدر و مادرها فرزندان خود را آماده کرده و تشنه این هستند که فرزندشان تحصیل و پیشرفت کنند و این خدمت بسیار ارزشمند است.

پرفسور سمیعی گفت: زمانی که برج خلیفه در دبی ساخته شده بود افتخار می‌کردند که از برج‌های دیگر دنیا بلندتر است، اما من خندیدم و گفتم ببینید سطح فکری کشور ما ایران با کشورهایی که به پول رسیده‌اند چیست، ما باید برج‌ها را در مغزهای جوانانمان بسازیم و شما با مدارسی که ساختید به ساخت این برج‌های بلند کمک می‌کنید.

این جراح برتر جهان ادامه داد: وقتی کسی این دنیا را ترک کرد برج‌ها همراهش نمی‌رود ولی این برج‌های مغزی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. الان کشورهای بسیار مترقی در حال فاصله گرفتن از این موضوع هستند ولی پدر و مادرهای ایرانی به تحصیل فرزندانشان بسیار اهمیت می‌دهند که جای خوشحالی دارد.

پرفسور سمیعی بار دیگر با ابراز خرسندی از اینکه شاهد افتتاح مدرسه دیگری توسط خیرین مدرسه ساز است، گفت: از صمیم قلب از خیرین مدرسه ساز تشکر می‌کنم و امیدوارم این مدرسه انگیزه دیگران را بالاتر ببرد تا تعداد خیرین بیشتر شوند.

کد خبر 494910

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نوسازی نوسازی مدارس در استان اصفهان مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان سازمان نوسازي مدارس كشور مدیر کل نوسازی مدارس استان طرح نوسازی مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس شهر چرمهین پرفسور سمیعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پرفسور مجید سمیعی خیرین مدرسه ساز علم و دانش متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بهره‌برداری از سومین زمین چمن طبیعی مدرسه فوتبال مصطفوی در باشگاه شرکت نفت اصفهان عصر دوشنبه با حضور نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت نفت، هنرجویان و بازیکنان این مدرسه و خانواده‌های آنان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم حامد یزدیان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص نیاز استان به افزایش سرانه و فضاهای ورزشی، اظهار داشت: یکی از راه‌کارهای افزایش سرانه ورزشی این است که مردم را باید درگیر ورزش کرده و سرمایه‌های خُرد آنان را نیز وارد فضاهای ورزشی کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌های دولتی ما، زمین‌های چمن یا امکانات ورزشی دارند که طی سال‌های پیش مختص کارمندان آنان بوده و اکنون بلااستفاده است یا در برخی روزها استفاده نمی‌شود؛ این فضاها را باید به کمک ورزش استان آورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زیرساخت ورزشی سرمایه زیادی نیاز دارد، افزود: لازم است که هم امکانات دولتی و هم داشته‌های مردمی در راستای توسعه ورزش استان به میدان بیاید زیرا این مهم بر شادی و نشاط و سلامتی جامعه مؤثر است.

همچنین محمدسعید مصطفوی مدیرعامل مدرسه فوتبال مصطفوی نیز در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بهره برداری رسمی از سومین زمین چمن طبیعی این آکادمی‌، اظهار داشت: این مدرسه فوتبال دو زبانه که از سال ۱۳۹۷ تأسیس شده هم اینک دارای ۵۰۰ بازیکن در رده سنی پنج تا ۱۵ سال است و ۳۲ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی ابراز داشت: پس از سال‌ها عدم فعالیت در زمین چمن شرکت نفت در اصفهان، این فضای ورزشی با حمایت و همکاری مدیران شرکت در اختیار مدرسه فوتبال مصطفوی قرار گرفت و منجر به احیای دوباره این زمین چمن شد.

به گزارش مهر، در این مراسم که با حضور نماینده منتخب مردم و شماری از مدیران شرکت نفت اصفهان برگزار شد، از اپلیکیشن مدرسه فوتبال مصطفوی نیز رونمایی شد.

کد خبر 6098728

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • پرفسور بالتازار چگونه دیده شد؟/ نقش جشنواره در افزایش انگیزه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور